Conveni de doble titulació amb la UniKORE

21/01/2015

A partir de setembre 2015, els estudiants de l’ETSAV podran accedir a una doble titulació en Arquitectura amb la Universitat ‘Kore’ a través d’un itinerari compartit

21 gener 2015

La Junta d’Escola del dia 15 de gener va aprovar per consens un Conveni de Doble Titulació amb la Facultat d’Enginyeria i Arquitectura de la Università degli Studi di Enna ‘Kore’ de Sicília, que enguany celebra els deu anys d’existència.

És una universitat jove i encara en formació, però ja ocupa un lloc destacat entre les italianes. Segons el rànquing elaborat el 2014 per l'agència europea U-Multirank (www.umultirank.eu), és la 15a universitat del país, classificada a continuació de Roma La Sapienza, i destacant especialment per transferència de coneixement, orientació internacional i relació amb l'entorn.

Els estudiants que participin en aquest programa podran obtenir la ‘Laurea Magistrale in Architettura’, que habilita per a l’examen d’estat d’arquitecte i/o d’enginyer de l’edificació a Itàlia, i el ‘Grau d’Estudis en Arquitectura’, que dóna accés al Màster Habilitant a l’estat espanyol. Es preveu que la mobilitat dels estudiants es produeixi durant el 4t o 5è any dels estudis i que sigui vigent a l’inici del curs acadèmic 2015-2016.

En aquest marc, la UniKORE proposa a l’ETSAV un conveni de mobilitat per a professors de la UPC que permeti aportar el model formatiu de l’escola, basat en la integració multidisciplinària de l’ensenyament a l’entorn dels Tallers d’Arquitectura i Projecte, i les àrees d’expertesa pròpies centrades en la regeneració urbana i la intervenció sostenible. Els workshops conjunts realitzats en cursos anteriors han permès establir les bases d’aquesta col·laboració.

El dia 11 de desembre de 2014, els directors respectius, Prof. Víctor Seguí i Prof. Giovanni Tesoriere, van signar un primer document d’intencions durant la visita institucional de l'ETSAV a Enna. La doble titulació ja serà operativa pel curs acadèmic 2015-2016.

Més informació a:
Primers seminaris intensius de professors ETSAV+UniKORE.
Segona part dels seminaris intensius ETSAV+UniKORE.