Sou a: Inici / Hemeroteca / Segona part dels seminaris intensius ETSAV + UniKORE

Segona part dels seminaris intensius ETSAV + UniKORE

La setmana del 18 al 22 de gener, un equip de vuit professors ETSAV ha treballat conjuntament amb col·legues sicilians de la Università 'Kore' di Enna en els tallers de projectes, urbanisme, restauro i construcció, de primer a cinquè curs.
Segona part dels seminaris intensius ETSAV + UniKORE

dilluns, 25 gener 2016

De nou, en el marc del Conveni de Doble Titulació amb la Universitat degli Studi di Enna 'Kore', el dia 18 de gener quatre equips de professors de les dues escoles –juntament amb la totalitat dels estudiants italians– van desenvolupar a Sicília la segona part dels workshops previstos durant el curs acadèmic 2015-2016. D'acord amb aquest calendari, la docència dels taller s'intensifica en tres setmanes durant el curs anual de manera que, en aquestes ocasions, tota l'activitat de l'escola es concentra en aquests tallers que tenen un marcat caràcter pluridisciplinari, d'acord amb la lògica del programa marc consensuat pels dos
centres. Recordem que ja es va dur a terme la primera part d'aquests seminaris
intensius durant el passat mes d'octubre a Enna.

(revisió de treballs al workshop conjunt de 3r i 5è cursos)

El tema comú de tots els seminaris és, per a aquest primer any de conveni, la transformació de la perifèria, entesa com a model de ciutat moderna sobre el que cal construir una nova mirada. Sobre aquesta base, cada taller proposa un punt de vista complementari: el taller de primer any l'ha abordat des del punt de vista de la seva representació. El taller de segon any ha treballat a partir de la seva materialitat. El taller conjunt de tercer i cinquè anys ho ha fet a partir del programa i des d'una aproximació sintètica al model. El taller de quart any ho ha fet des de la visió territorial.

(Enna sota la neu a inicis de la setmana)

En tots els tallers es pot identificar un substrat comú basat en la idea d'intervenció sostenible sobre l'entorn construït, basada en la re-habilitació energètica i material, la re-generació de l'entorn urbà i la re-utilització del parc edificat i els espais existents.

Com en la primera part, d'octubre 2015, hi estan implicats els professors de l'ETSAV Claudi Aguiló, Isabel Crespo, Albert Cuchí, Pere Fuertes, Anna Puigjaner, Núria Sabaté, Marta Serra i Adolf Sotoca, juntament amb els partners italians Giovanna Acampa, Tiziana Basiricò, Gianluca Burgio, Mariangela Liuzzo, Calogero Marzullo, Fabio Naselli, Maurizio Oddo i Antonella Versaci, tots ells com a docents de la UniKORE.

(procés participatiu en el workshop de 4t curs)

(el mercat de Ballarò a Palerm)

Més informació a:
Primers seminaris intensius de professors ETSAV+UniKORE
Conveni de doble titulació amb la UniKORE.