Sou a: Inici / Hemeroteca / Primers seminaris intensius de professors ETSAV + UniKORE

Primers seminaris intensius de professors ETSAV + UniKORE

La setmana del 5 al 9 d'octubre, vuit professors de l'escola han treballat conjuntament amb col·legues sicilians de la Facoltà di Ingegneria e Architettura en els tallers de projectes, urbanisme, restauro i construcció, de primer a cinquè curs.
Primers seminaris intensius de professors ETSAV + UniKORE

dimarts, 13 octubre 2015_

En el marc del Conveni de Doble Titulació amb la Universitat degli Studi di Enna 'Kore', el dia 5 d'octubre quatre equips mixtos de professors del Vallès i de la UniKORE han iniciat el curs acadèmic 2015-2016 de la Laurea Internazionale di Architettura amb una lliçó inaugural a càrrec del professor Albert Cuchí i quatre seminaris intensius simultanis, d'una setmana de durada, organitzats a partir del programa marc proposat per l'ETSAV. En aquesta experiència acadèmica hi han participat tots els estudiants matriculats a la facultat italiana.

(treballs del workshop de 1r curs)

En aquest primer curs –dels cinc previstos inicialment pel conveni– els estudis de Laurea es focalitzen en la transformació de la perifèria, entesa com a model de ciutat moderna sobre el que cal construir una nova mirada. El cas d'estudi comú a tots els tallers és el barri Zen II de Palerm, edificat a partir de 1969 amb projecte de Vittorio Gregotti. El taller de primer any l'ha abordat des del punt de vista de la seva representació. El taller de segon any ha treballat a partir de la seva materialitat. El taller conjunt de tercer i cinquè anys ho ha fet a partir del programa i des d'una aproximació sintètica al model. El taller de quart any ho ha fet des de la visió territorial.

(presentació del workshop de 2n curs)

En aquest curs acadèmic 2015-2016, hi estan implicats els professors de l'ETSAV Claudi Aguiló, Isabel Crespo, Albert Cuchí, Pere Fuertes, Anna Puigjaner, Núria Sabaté, Marta Serra i Adolf Sotoca, juntament amb els partners italians Giovanna Acampa, Tiziana Basiricò, Gianluca Burgio, Mariangela Liuzzo, Calogero Marzullo, Fabio Naselli, Maurizio Oddo i Antonella Versaci, tots ells com a docents de la UniKORE.

(el taller del workshop de 3r i 5è cursos)

El curs acadèmic de la Laurea Internazionale està organitzat en tres setmanes de seminaris intensius durant l'any, com a part integrant dels tallers de projectes, urbanisme, restauro i construcció que es continuen desenvolupant la resta del curs en el seu format habitual. Durant aquests tres períodes, les altres assignatures aturen la seva docència. La segona setmana intensiva tindrà lloc el proper mes de gener i la darrera, que conclourà el curs, a finals de maig de 2016. Un primer grup d'estudiants de la 'Kore' podrà començar a l'ETSAV l'itinerari de la Doble Titulació el proper quadrimestre de primavera amb un any de permanència al Vallès.

(visita a Agrigento i presentació del workshop de 4t curs)

Més informació a:
Segona part dels seminaris intensius ETSAV+UniKORE.
Conveni de doble titulació amb la UniKORE.