Sou a: Inici / Hemeroteca / 23/02: Lliçó inaugural a càrrec de l'arquitecte Iñaki Abalos

23/02: Lliçó inaugural a càrrec de l'arquitecte Iñaki Abalos

Dijous, 23 de febrer, a les 10.30 h, Iñaki Ábalos, un dels arquitectes de renom de l'actualitat, pronunciarà una conferència a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), que porta per títol ‘Air in Motion’, i que serà la lliçó inaugural del curs acadèmic 2011-2012 en aquest centre.
23/02: Lliçó inaugural a càrrec de l'arquitecte Iñaki Abalos

A la conferència, Ábalos reflexionarà sobre el fet que una concepció termodinàmica de l'arquitectura posa en primer pla del projecte l'aire de l'arquitectura, i proposa projectar l'aire i no simplement els materials, les formes o les iconografies.

Ábalos i el seu estudi són autors de diverses obres construïdes, com ara la torre Woermann de Les Palmes de Gran Canària, l'edifici Lolita de Madrid o les quatre torres bioclimàtiques de Vitoria, així com de la remodelació de la Fundació Tàpies de Barcelona. A més, l'arquitecte ha participat en projectes internacionals destacats, com ara el del Performing Arts Centre de Taipei, a la Xina.
.

Iñaki Ábalos

Iñaki Abalos (San Sebastián, 1956) es va graduar a la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid (ETSAM). Més tard va esdevenir doctor en Arquitectura i professor del Departament de Projectes, també a l’ETSAM. Des del 2009 ha sigut professor convidat a la Graduate School of Design de la Universitat de Harvard. També ha impartit classes a l’Architectural Association de London, l’École Polytechnique Féderal de Lausanne i a les universitats de Columbia, Princeton i Cornell.

És fundador dels estudis d’arquitectura Ábalos&Herreros (1984-2006) i Ábalos+Sentkiewicz arquitectos. Membre del comitè científic de l’Study Center of the Canadian Centre for Architecture (CCA) a Montréal (des de 2005) i del consell d’administració de l’Institut d’Arquitectura de Barcelona (des de 2008). Ábalos també es director del Laboratorio de Técnicas y Paisajes Contemporáneos (Madrid, des de 2002), i el 2009 el Royal Institute of British Architects (RIBA) el va nomenar membre internacional.

És autor de diversos llibres: Le Corbusier. Rascacielos (Ayuntamiento de Madrid, 1988), Tower and office (The MIT Press, Cambridge [Mass.], 2003) i Natural-artificial (ExitLMI, Madrid, 1999), amb Juan Herreros; i The good life(Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2000), els dos volums d’Atlas pintoresco (Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2005 i 2007), i el monogràfic Alejandro de la Sota (Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, 2009; amb Josep Llinàs i Moisés Puente). També va editar Naturaleza y artificio (Editorial Gustavo Gili, Barcelona,2009).

Lloc: A l'ETSAV
c. Pere Serra, 1-15, Sant Cugat del Vallès