Sou a: Inici / Hemeroteca / Arquitectura ibérica: reencuentros y talleres

Arquitectura ibérica: reencuentros y talleres

El Taller d'Arquitectura amb un nombre limitat d'estudiants d'Espanya i Portugal i amb un planter de professors i conferenciants convidats, s'entén com arrencada del programa de recerca de arquitectrua Ibèrica Retrobament i Taller. Tots dos esdeveniments compartiran organització, objectius, idees i protagonistes. Considerant de forma literal el títol de l'esdeveniment, els estudiants reflexionaran sobre la funció social de l'arquitectura, la seva capacitat per produir esdeveniments, allotjar les activitats de les persones i proporcionar un marc en què es produeix la interacció humana. Per a això es treballarà amb el concepte de llocs de trobada, associats a la reflexió sobre tres àmbits d'interès a la ciutat de Valladolid: la natura, el centre històric i les infraestructures.
Arquitectura ibérica: reencuentros y talleres

S'alternaran sessions de treball amb sessions de crítica

El Taller inclourà en les seves activitats: presentacions institucionals, presentacions d'experts convidats, presentacions temàtiques a càrrec dels professors, sessions de treball, visites a edificis emblemàtics amb explicacions, accions puntuals a la ciutat, sessions crítiques parcials i una sessió crítica final. El Taller s'iniciarà el divendres 2 juliol 2012 amb una introducció del comissari / director, seguit d'una classe que, a manera de rerefons històric, situarà la problemàtica a tractar en el context del Valladolid contemporani, seguit d'un recorregut de diverses hores per la ciutat. Aquestes dues activitats (conferència històrica i recorregut), seran organitzades conjuntament
amb l'Escola de Valladolid.

El cap de setmana s'aprofitarà per realitzar treball de camp per part dels alumnes i una sèrie de visites organitzades pel Comissari / Director i la Fundació Arquitectura i Societat a enclavaments d'interès de la ciutat i els voltants. Aquestes visites prendran el tema i els àmbits de reflexió del Taller com a motius comuns. Per exemple: Centre Històric: Museu de Sant Gregori; Naturalesa: Parc Natural de les Hoces del Riu Duratón, Infraestructures; Canal de Castella, etc. Això permetrà avaluar in situ algunes de les hipòtesis en curs i demanar valuosa informació. Durant la setmana s'alternaran sessions de treball amb sessions de crítica per part del conjunt de professors i presentació del treball professional i de recerca d'aquests.

BASES DEL TALLER

- Inscripció: des l'11 de Maig al 11 de Juny de 2012.

- Procés de selecció: s'enviarà CV gràfic actualitzat (màx. 5 Mb) dels alumnes interessats a l'adreça: info@arquitecturaiberica.es

- Selecció de candidats a càrrec dels comissaris d'Arquitectura Ibèrica.

- Llista definitiva d'admesos: 15 de Juny de 2012.

- El nombre total d'alumnes admesos serà de 25.

- Matrícula gratuïta per a la totalitat dels alumnes seleccionats. Aquesta matrícula inclou docència, ús exclusiu dels espais de treball del Taller Arquitectura Ibèrica, assistència a les visites i sessions crítiques i assistència a la totalitat de les conferències del Retrobament Arquitectura Ibèrica.

Tots els alumnes que facin satisfactòriament el Taller Arquitectura Ibèrica rebran certificats oficials de participació signats pels directors i comissari i amb segells oficials de la Fundació Arquitectura i Societat i la Junta de Castella i Lleó.

Més informació a :