Sou a: Inici / Hemeroteca / Ex Alumnes de l'Etsav, finalistes del Bauhaus Solar Award 2012

Ex Alumnes de l'Etsav, finalistes del Bauhaus Solar Award 2012

Alejandro Ribas Mercau, Angel Cerezo Cerezo i Martin Negri, Arquitectes titulats per l'ETSAV i membres del grup AAIMM, han estat seleccionats finalistes al BAUHAUS SOLAR AWARD 2012 pel projecte "TORRE SOLAR", presentat el mes de juny d'aquest any.
Ex Alumnes de l'Etsav, finalistes del Bauhaus Solar Award 2012
D'un total de 41 projectes presentats s'han seleccionat deu finalistes que aniran a Erfurt, Alemanya, el mes de novembre a exposar els projectes mitjançant una petita presentació de deu minuts davant dels membres del jurat i tots els assistents al Congrés Internacional Bauhaus Solar; de les presentacions el jurat farà final el nom
del guanyador d'aquest any del concurs.

Des de 2008, el Congrés Internacional Bauhaus Solar promou el diàleg interdisciplinari entre arquitectes, planificadors, enginyers, tècnics, dissenyadors i representants de la tecnologia solar i sector financer a enfocaments pioners, conceptes innovadors, projectes i resultats d'investigació en el camp de les energies renovables, en particular el intercanvi de tecnologia solar i el seu desenvolupament. L'atenció se centra sempre en l'impacte estètic dels elements relacionats amb l'energia en l'arquitectura i l'urbanisme.

El projecte de TORRE SOLAR és un projecte d'equipament energètic i productiu de
béns de consum per a la ciutat de Sabadell, situat al costat diverses rotondes preexistents de la ciutat, fomentant l'ordenament homogeni i equitatiu de la producció sostenible d'electricitat, calor i aliments. Aquestes produccions serveixen com suport per a l'actual xarxa elèctrica de la ciutat, fomentant la producció neta d'electricitat, i per tal d'alimentar els habitatges i locals dels voltants de cada torre i com a punt de càrrega de cotxes i bicicletes elèctrics.

La producció d'aliments està destinada a les persones de més edat o en situació de
atur, com a forma de treball continu i font d'aliments de producció pròpia. D'aquesta manera es minimitza les emissions de CO2 derivades del transport i redueix la petjada ecològica de la ciutat ja que es reemplacen les plantacions massives per la producció
individualitzada dins de la ciutat.

La producció de calor té com a objectiu generar un input energètic en els mesos de major demanda i també l'exploració i investigació de l'energia termoelèctrica.

En el projecte també ha col·laborat Natalia Perez Liebergesell, estudiant de l'ETSAV, UPC

web de la organització: