Sou a: Inici / Hemeroteca / COAC Jornada: bioclimatisme i terra

COAC Jornada: bioclimatisme i terra

La terra com a material de construcció presenta una llarga tradició i, després de dècades relegada a un segon pla , està experimentant un important renaixement a la nostra societat. Són molts els aspectes en què la terra destaca, des del baix impacte ambiental a la durabilitat.
En aquesta jornada, però, volem centrar-nos en els aspectes higrotèrmics. Com regulen els canvis de temperatura i d’humitat diversos tancaments habituals, quins són els processos que realitza la terra en aquest sentit i quines conseqüències té tot plegat en assolir el confort mitjançant sistemes passius

Data: dimarts 9 d’octubre, 17:00h – 20:00h

Lloc: Sala d’Actes COAC (Plaça Nova 5)

Inscripcions gratuïtes al web d’AuS

- 17:00h Benvinguda

- 17:10h Jordi Corominas

Estudi sobre el comportament tèrmic de diferents tipus de tancaments (tenint en compte aïllament tèrmic, amortiment, retard, capacitat d’acumulació, factor de superfície interior i resistència al vapor d’aigua)

- 18:30h Descans

- 18:40h Alfonso Zavala

Embarro , revocos naturales y mejora del clima interior

- 18:55h Cruz Iglesias

Propiedades de los revocos de arcilla en interiores y su aplicación en la rehabilitación térmica de edificios

- 19:35h Preguntes i debat amb Fila Zero

Jordi Corominas és Arquitecte Tècnic per la Universitat de Girona a l’any 1998, Premiat en la quarta edició dels premis del Patronat de la Universitat de Girona pel projecte final de Carrera “Adequació bioclimàtica d’un habitatge unifamiliar a Girona”. Graduat Superior en Gestió de l’Edificació Màster en Bioconstrucció per la Universitat de Lleida. Especialitzat en programes de simulació energètica i comportament tèrmic d’edificis . Col·laborador de la revista Ecohabitar.

Realització d’estudis assessorament energètic per l’ICAEN i d’altres institucions i empreses. Fundador del projecte OOGWY, plataforma de treball per a l’eficiència energètica, sostenibilitat i bioconstrucció.

Alfonso Zavala és Arquitecte Superior des de 1984, titulat per la Universidad Politécnica de Madrid en la especialitat d’Urbanisme. Amb interès particular per l’habitatge, s’interessa per la integració d’aquest a la natura. A partir de 2008 comença a interessar-se per l’arquitectura bioclimàtica i la bioconstrucció. El 2009 funda l’empresa Alen&Calche dedicada a l’aplicació de productes naturals derivats de la calç, estucats, arrebossats, etc. El 2012 s’associa amb Joachim Reinecke per crear Embarro Iberica dedicada a la distribució de materials de construcció i decoració naturals.

Cruz Iglesias és Doctora arquitecta i Catedràtica de E.U del departament de Construccions Arquitectòniques de la Universidad de A Coruña. Les seves línies principals d’investigació son els morters d’obra. Ha treballat molts anys sobre els avantatges de l’ús de morters de calç i la incompatibilitat dels morters de ciment i morters mixtes a la restauració dels edificis de fàbrica, maó o pedra. Actualment està iniciant una línia de treball sobre els arrebossats de terra. L’altre tema que desenvolupa són les construccions voltades de maó sense xindri.