Sou a: Inici / Hemeroteca / 25/10 Taula rodona: “Innovació constructiva i habitatge social al su-oest europeu"

En el marc del Programa Europeu ECOHABITAT SUDOE i del Seminari que es celebra a Barcelona els propers 25 i 26 d’octubre es realitzarà la presentació de l’esmentat projecte i la taula rodona a l’Institut Francès de Barcelona.

Els dies 25 i 26 d'octubre tindrà lloc a Barcelona el IV Seminari Europeu Ecohabitat Sudoe, un projecte que forma part de la segona convocatòria de projectes Interreg IV B SUDOE a l'Europa del sud-oest, amb l'objectiu de potenciar la cohesió econòmica i social a nivell europeu.

El Seminari posarà de relleu les problemàtiques i les necessitats d'innovació en el sector de l'habitatge social. Concretament se centrarà en la importància de formalitzar una reglamentació especialitzada i regulada exclusivament per al territori del sud-oest Europeu, diferenciada principalment de les normatives dels països septentrionals amb climes, cultures i arquitectures molt diferents a les nostres, i que avui representen la base de la nostra normativa actual. Simultàniament, es tractaran temes de molta actualitat com l'eco-construcció i l'economia rehabilitació de l'habitatge col·lectiva social.

Organitzen el Seminari L'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Universitat Politècnica de Barcelona que treballen en el programa per a la construcció d'una cooperació transnacional en matèria de planificació urbana i desenvolupament econòmic, prenent com a eix vertebrador la construcció sostenible.

Eco
Habitat espera fomentar la innovació i facilitar l'intercanvi de millors pràctiques, transferència de coneixements i el desenvolupament d'una dinàmica cooperació transnacional.

L'objectiu del
projecte es centra en l'elaboració d'una reglamentació especialitzada i qualitativa per al territori SUDOE.
Les
investigacions s'enfoquen sota tres pilars principals. La creació d'un referent qualitatiu per l'habitatge social del sud-oest europeu, la creació d'una xarxa de col·laboració transnacional amb professionals, empreses, universitats i centres tecnològics dedicats a la construcció d'habitatge social i finalment, formular propostes de formació europea per fomentar la continuïtat, la investigació i la pràctica Eco Habitat.

: Fernando Ramos, Dr. Arquitecte, catedràtic de construcció per l’ETSAB

Participants:

CompactHabit

Sistema DOM/prefabricats Pujol

Sistema Noem

Modultec,

Arquitectes :

Claudi Aguiló, DataAE

Sander Laudy, B01 arquitectes

Josep Bunyesc

Antoni Montes, estudi F451

ECOHABITAT és un projecte de cooperació transnacional per a la innovació tecnològica i les pràctiques socials en matèria d’habitatge sostenible en el medi urbà del sud-oest d’Europa. Té com a finalitat afavorir les dinàmiques de cooperació interprofessionals i transnacionals perennes, de forma que permetin l’aplicació de nous mètodes d’edificació i afavorir la millora de la qualitat de l’hàbitat en la zona urbana del Sudoe.

El programa el presideix la Comunitat Urbana de Grand Tolouse i en són membres associats:

A Espanya:

IMPSOL.- Àrea Metropolitana de Barcelona

UPC/ETSAB.- Universitat politècnica de Catalunya

IMAT.- Centre tecnològic de la construcció

GAIA.- Associació per la generació d’autonomia i innovació en l’arquitectura

A França:

CUGT.- Communauté Urbaine du Grand Tolouse