Concurs d'arquitectura Archmedium per a estudiants

09/03/2015

San Francisco compta a dia d'avui amb un dels cossos de bombers més prestigiosos i millor preparats dels Estats Units i del món. No obstant això, el cos troba a faltar una estació central des de la qual es puguin coordinar totes les operacions. ARCHmedium proposa la creació d'aquesta estació central de bombers per a la ciutat de San Francisco.

San Francisco compta a dia d'avui amb un dels cossos de bombers més prestigiosos i millor preparats dels Estats Units i del món. Cada dia responen a desenes de trucades i actuen ràpidament en totes les seves intervencions per evitar que la catàstrofe es pugui arribar a repetir.

Aquest grup d'elit vetlla per la seguretat de la ciutat i els seus més de 800.000 ciutadans des de 51 estacions diferents repartides per tota la ciutat que garanteixen una ràpida arribada a qualsevol lloc on es pugui produir un incident.

No obstant això el cos troba a faltar una estació central des de la qual es puguin coordinar totes les operacions i des d'on actuar en aquelles intervencions que requereixin d'equipament especial del qual no disposa cada estació, com ara helicòpters, llanxes, premses hidràuliques per alliberar les víctimes dels accidents de trànsit, etc.

ARCHmedium proposa la creació d'aquesta estació central de bombers per a la ciutat de Sant Francisco que serveixi no només per centralitzar i millorar el servei ofert sinó també com a regal i mostra d'agraïment de la ciutat cap a aquest cos.

La nova central no només ha de ser un espai pràctic pensat per donar resposta a les necessitats dels bombers, sinó que s'ha de convertir en una icona de la ciutat, un record de la tragèdia viscuda però també de com la ciutat va saber ressorgir de les seves cendres, un edifici que no només la població de San Francisco sinó el món sencer associï a la imatge del cos de bombers.

El terreny escollit per ubicar el projecte està situat sobre els molls 30-32 de la badia de San Francisco, actualment en desús.

Es tracta d'una ubicació especialment adequada per a aquest ús pel fet que es troba excepcionalment comunicat amb les principals vies de la ciutat, permetent que els camions de bombers es desplacin ràpida i eficaçment a gairebé qualsevol punt de la urbs. Alhora es troba sobre l'aigua de la badia i allunyat d'edificis alts, permetent l'actuació del cos per mar i aire quan sigui necessari.