Sou a: Inici / Hemeroteca / Conferència de MAIO

Conferència de MAIO

El despatx MAIO, d'on la professora Anna Puigjaner n'és membre, fan una conferència a la UIC dilluns 23 a les 19h
Conferència de MAIO
Dins del cicle "Fòrums Esarq 2015: Qüestió de coses", amb la conferència "Ni aquí, ni ahora" Maio abordarà la seva peculiar forma d'afrontar els projectes.

Data: dilluns, febrer 23, 2015 - 19.00 h
Conferència: Ni aquí, ni ahora
Lloc: Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya (ESARQ-UIC) Aula Magna - C / Immaculada, 22, Barcelona
Idioma Conferència: Castellà / Català

"Ni aquí, ni ahora", segons Maio l'arquitectura va més enllà del material i el context, es nodreix d'idees i conceptes que sobrepassen les contingències d'un lloc i un temps específics.

En la seva conferència, Maio anirà desgranant a través dels seus projectes la idea que l'arquitectura no pot ser entesa com una forma autònoma, sinó que és una part d'un tot, d'una xarxa cultural i social més àmplia i complexa. Per Maio, fer arquitectura és organitzar relacions, establir sistemes adaptables. En definitiva, amb l'arquitectura es crea un ordre perquè les coses succeeixin.

Maio és un estudi jove d'arquitectura format per Maria Charneco, Alfredo Lleida, Guillermo López i Anna Puigjaner, que combina la seva activitat professional amb activitats acadèmiques, d'investigació i editorials. Des de 2011 estan a càrrec de la revista Quaderns d'Arquitectura i Urbanisme del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya i imparteixen docència a l'ETSAB / ETSAV.
FÒRUMS ESARQ és un cicle anual de conferències que organitza l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya (ESARQ-UIC) en què arquitectes de prestigi, nacionals i internacionals, compartiran la seva visió de l'arquitectura i de la professió a través dels seus treballs. En aquesta ocasió, sota el títol de "Qüestió de Coses", el director del cicle, Jorge Vidal, proposa reflexionar sobre el treball de l'arquitecte en el context urbà.