Sou a: Inici / Hemeroteca / II Certamen d'Art Efímer Des-Adarve de Tudela

II Certamen d'Art Efímer Des-Adarve de Tudela

El Certamen d'Art Efímer Des-Adarve de Tudela torna aquest setembre de 2018. Es tracta d'un certamen amb inscripció gratuïta dirigit a joves arquitectes, dissenyadors, artistes i creadors menors de 31 anys
II Certamen d'Art Efímer Des-Adarve de Tudela

El Certamen d'Art Efímer Des-Adarve de Tudela torna aquest setembre de 2018.

Es tracta d'un Certamen d'instal·lacions efímeres en patis d'edificis històrics de la ciutat de Tudela, Navarra per al proper mes de setembre. El projecte està recolzat pel Govern de Navarra i l'Ajuntament de Tudela, més concretament pel departament de Cultura de Tudela, EPEL CASTEL RUIZ. Es tracta d'un certamen amb inscripció gratuïta dirigit a joves arquitectes, dissenyadors, artistes i creadors menors de 31 anys. Els participants podran presentar els seus projectes que han de girar al voltant d'un tema.

Aquest any 2018, la temàtica escollida és "La definició de l'espai. Desviant el camí del no-lloc":

Què és el que construeix la identitat d'un espai?

És el seu valor simbòlic?

Què representa el lloc per a cada persona, quines sensacions li produeix quan passa per aquest, què coneix i què interpreta d'aquest?

Quin és el seu passat, quina és la seva història i present i quin podria ser el seu futur?

Què simbolitza per a la societat, quins valors es projecten en ell?

Com podem evitar l'abandonament o la despersonalització i neutralitat dels llocs?

Les propostes hauran de transformar temporalment l'espai i es valorarà l'ús de materials reciclables i que el públic pugui interactuar amb les obres. Els 5 espais on es construiran les estructures efímeres són patis d'edificis històrics de Tudela realitzats entre els segles XV i XVIII: Palau del Marquès de Sant Adrià, Palau Deganal, Casa de l'Almirall, Centre de Salut Gayarre i Centre Cultural Castel Ruiz. Hi ha dues categories a l'hora de participar:

- la categoria estudiant (Persones que tinguin entre 16 i 30 anys i que estiguin cursant batxillers o primer any de carrera). Aquells que es presentin en aquesta categoria, només poden realitzar el projecte al voltant del pati del Palau del Marquès de Sant Adrià.

- la categoria general (menors de 31 anys): els quals podran realitzar els seus projectes al voltant dels altres 4 patis: Castel Ruiz, Gayarre, Palau Deganal i Casa de l'Almirall.

Els 5 projectes seleccionats tindran una ajuda per a l'execució de 1250 € i el guanyador entre els 5, que serà decidit per un jurat professional obtindrà un premi addicional de 2000 €. L'enviament de projectes és sota un lema, bé per adreça postal amb sistema de plica, bé per correu electrònic (amb les dades personals encriptades com s'explica en les bases).

Fi de termini per presentar propostes del Projecte bàsic: 22 de juny de 2018

Fallada i Acceptació dels Projectes bàsics: 29 de juny de 2018

Fi del termini per a presentar el Projecte executiu: 13 de juliol de 2018

Resolució dels Guanyadors: 23 de juliol de 2018

Muntatge de les instal·lacions: de l'1 al 7 de setembre de 2018

Inauguració i presentació del Certamen: 8 de setembre de 2018

Acte de lliurament de premis i tancament: 16 de setembre de 2018

El Certamen de Arte Efímero Des-Adarve de Tudela vuelve este septiembre de 2018. Se trata de un Certamen de instalaciones efímeras en patios de edificios históricos de la ciudad de Tudela, Navarra para el próximo mes de septiembre 2018. El proyecto está respaldado por el Gobierno de Navarra y el Ayuntamiento de Tudela, más concretamente por el departamento de Cultura de Tudela, EPEL CASTEL RUIZ.

Se trata de un certamen con inscripción gratuita dirigido a jóvenes arquitectos, diseñadores, artistas y creadores menores de 31 años. Los participantes podrán presentar sus proyectos que deberán girar en torno a un tema. Este año 2018, la temática escogida es "La definición del espacio. Desviando la senda del no-lugar":

¿Qué es lo que construye la identidad de un espacio?

¿Es su valor simbólico? ¿Qué representa el lugar para cada persona, qué sensaciones le produce cuando pasa por este, qué conoce y qué interpreta de éste?

¿Cuál es su pasado, cuál es su historia y presente y cuál podría ser su futuro?

¿Qué simboliza para la sociedad, qué valores se proyectan en él?

¿Cómo podemos evitar el abandono o la despersonalización y neutralidad de los lugares?

Las propuestas deberán transformar temporalmente el espacio y se valorará el uso de materiales reciclables y que el público pueda interactuar con las obras.

Los 5 espacios donde se construirán las estructuras efímeras son patios de edificios históricos de Tudela realizados entre los siglos XV y XVIII: Palacio del Marqués de San Adrián, Palacio Decanal, Casa del Almirante, Centro de Salud Gayarre y Centro Cultural Castel Ruiz. Existen dos categorías a la hora de participar:

- la categoría estudiante (personas que tengan entre 16 y 30 años y que estén cursando bachilleres o primer año de carrera). Aquellos que se presenten en esta categoría, solo pueden realizar el proyecto en torno al patio del Palacio del Marqués de San Adrián.

- la categoría general (menores de 31 años): los cuales podrán realizar sus proyectos en torno a los otros 4 patios: Castel Ruiz, Gayarre, Palacio Decanal y Casa del Almirante.

Los 5 proyectos seleccionados tendrán una ayuda para la ejecución de 1250€ y el ganador entre los 5, que será decidido por un jurado profesional obtendrá un premio adicional de 2000€. El envío de proyectos es bajo un lema, bien por dirección postal con sistema de plica, bien por email (con los datos personales encriptados como se explica en las bases).

Fin de plazo para presentar propuestas del Proyecto básico: 22 de junio de 2018

Fallo y Aceptación de los Proyectos básicos: 29 de junio de 2018