Sou a: Inici / Hemeroteca / Últimes places per al Màster en Disseny Parametric, edició 2018-19

Últimes places per al Màster en Disseny Parametric, edició 2018-19

Encara queden unes places disponibles per al Màster en Disseny Parametric, 3a edició 2018-19.
Últimes places per al Màster en Disseny Parametric, edició 2018-19

Màster Parametric Design in Architecture

L'aparició de les TIC ha suposat un canvi de paradigma per a l'arquitectura. El disseny paramètric, la fabricació digital, la impressió 3D i el prototipatge estan revolucionant l'escenari de l'arquitectura del segle XXI i obren portes a nous models de desenvolupament sectorial i nous perfils professionals multidisciplinaris capaços d'afrontar els reptes d'aquest canvi socioeconòmic.

El projecte arquitectònic és un procés complex que ha de permetre la vinculació de la gestió del coneixement amb el disseny d'una manera operativa. Anomenem paràmetres a totes les categories d'informació que afecten la presa de decisions en el desenvolupament d'un projecte. Aquest és l'objectiu de l'arquitectura paramètrica: anar més enllà de la geometria i la forma per dissenyar un sistema entre totes les variables / categories que intervenen en el procés. Aquest és el potencial que ofereixen les eines de programari actuals: GrasshoperRhinocerosRevitDynamoBIM (Building Information Modeling), etc .; que permeten canviar el procés de disseny convertint als arquitectes en constructors de sistemes i no només de models.

El màster en Parametric Design in Architecture és un programa internacional centrat en explorar l’aplicació de tecnologia eficient. Està orientat cap a la integració d’eines computacionals i tecnologies de fabricació digital en sistemes constructius. El màster es centra en:

• Disseny i optmització de sistemes constructius lleugers, principalment a partir de processos de form-finding, incloent arquitectura tesada.
  • Integració en fluxos de treball i estàndards industrials professionals en paral·lel a la potenciació de l’experimentació, la recerca i la innovació industrial.
  • L’orientació de l’ús de les eines computacionals cap a la simplificació de processos: la generació de forma eficient amb mitjans eficients especialment lleugers, materialment eficients, econòmicament viables i optimitzats a nivell de fabricació, sempre fomentant la reutilització i la escalabilitat.

El màster s'imparteix a l'Escola d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), que compta amb els equipaments i instal·lacions d'última tecnologia necessaris per a aquesta formació.  Taller de maquetes, els laboratoris digitals, la innovació en recerca del CODA i SMIA, junt amb la col·laboració de la xarxa d'Ateneus de Fabricació Digital FAB Lab Barcelona, permeten a l'alumne explorar totes les possibilitats del disseny paramètric.

[+ info] https://www.talent.upc.edu/cat/professionals/presentacio/codi/200500/parametric-design-architecture/

[video] https://vimeo.com/218597381