Sou a: Inici / Hemeroteca / MPDA Open Lecture: Design-to-Production

MPDA Open Lecture: Design-to-Production

Dimarts, 12 de febrer de 2019, a les 11h, conferència de Gianluca Tabellini, organitzada pel Master's degree on Parametric Design in Architecture.
MPDA Open Lecture: Design-to-Production

Des del MPDA Màster en Disseny Paramètric a l'Arquitectura us convidem, el dimarts 12 a les 11h a la sala d'actes de l'ETSAV, a la conferència oberta:

The UPC School MPDA Master's degree Parametric Design in Architecture and the ETSAV Metropolitan School of Architecture are very pleased to invite you to the next Master's open lecture to be held on Tuesday, 12 February, at 11:00h in ETSAV's Assembly Hall:

Design-to-Production
Gianluca Tabellini

Gianluca grew up and studied in Bologna nested between Tortellini, Mordatella and some Engineering. During the master degree, he worked as an Architect for Mario Cucinella Architect while helping a bit the foundation of the first FabLab of Bologna. His master thesis was about mycelium tectonics: a biological study about some growing adaptive systems. Since 3 years he's fully engaged with Design to Production - D2P (https://www.designtoproduction.com/) working on international projects and maturing experience in digital fabrication and complex geometries.

Màster Parametric Design in Architecture és un programa internacional que pretén ensenyar i explorar l'eficiència tecnològica. MPDA està orientat a la integració d'eines de computació i tecnologia de fabricació digital en sistemes de construcció i disseny arquitectònic. MPDA se centra a:

Disseny i optimització de sistemes de construcció lleugera, principalment a través de processos d'obtenció de formes, inclosa l'arquitectura de tracció.

Integració amb els fluxos de treball professional i els estàndards industrials, tot i mantenir un ampli espai per a l'experimentació, la recerca i la innovació orientada a la indústria.

Generació de forma eficient per mitjans eficients: orientar el pensament computacional i eines per simplificar els processos i l'eficiència de materials.

El projecte arquitectònic és un procés complex, en el qual la gestió del coneixement s'ha d'associar al disseny de forma operativa. En aquest sentit, els paràmetres són totes les categories d'informació que afecten la presa de decisions quan es realitza un projecte. Aquest és l'objectiu de l'arquitectura paramètrica: anar més enllà de la geometria i la forma, per dissenyar un sistema que englobi totes les variables / categories implicades en el procés. D'aquí el potencial que ofereixen les eines i els marcs de programació moderns (Grasshopper, Python) és canviar el procés de disseny i convertir els arquitectes en constructors de sistemes.

Aquest màster ofereix un enfocament integral en la formació de professionals en la creació arquitectònica avançada, orientada a l'eficiència dels edificis i el compromís amb el medi ambient. El curs s'obre amb pràctics tallers digitals i físics sobre màquines de programari paramètric, geometria i control numèric, destinades a resoldre problemes reals en el disseny arquitectònic complex. El segon semestre explora aplicacions reals a través d'un disseny orientat al rendiment amb l'objectiu de crear interaccions i sinergies entre el disseny paramètric i altres disciplines com BIM, disseny urbà, planificació, construcció, estructures, instal·lacions, serveis i clima per obtenir resultats més eficients i sostenibles .

S'imparteix a l'Escola d'Arquitectura del Vallès on el seu Equip de Treball Model de Taller Digital, Tecnologia i Innovació CODA dóna suport als estudiants per explorar totes les possibilitats de disseny paramètric.