Sou a: Inici / Hemeroteca / Tres tallers de l'ETSAV a Badia del Vallès

Tres tallers de l'ETSAV a Badia del Vallès

Els 60 estudiants dels TAPs 9f, 10g i 10h treballen en la regeneració de l'hàbitat urbà del municipi.
Tres tallers de l'ETSAV a Badia del Vallès

18 setembre 2019_ La Biblioteca de Badia del Vallès va acollir ahir dimecres la presentació del conveni de col·laboració entre l'ETSAV i l'Ajuntament del municipi, amb la participació dels tallers PTEf, PCg i PCh —formada pels estudiants i els professors Rosa Rull, Francesc Pla i Xavier Vancells— i de l'alcaldessa, Eva Menor. També hi van assistir Rafael Moya —responsable de planificació estratègica i regeneració urbana— i l’arquitecte de l’Ajuntament, Daniel Serrano, alumni de l'ETSAV.

L’objectiu del conveni és facilitar als estudiants d’arquitectura de l’ETSAV la possibilitat de debatre i proposar nous escenaris que millorin el metabolisme social del municipi, treballant temàtiques relacionades amb l'habitatge, els equipaments, les infraestructures i el territori, des de l'òptica de la sostenibilitat. És "una oportunitat de participar en un cas d'estudi real on s'estan promovent i executant projectes de millora de l'entorn urbà" —tal com va destacar l'alcaldessa— treballant en la integració efectiva en el territori i el valor social de les propostes. En representació de l'escola, Rosa Rull va insistir que la intenció ha de ser donar resposta a les necessitats del municipi sense caure en paranys com la gentrificació.

Un projecte ambiciós : tres tallers treballen sobre un municipi

Tres tallers de projectes, amb un total de 60 estudiants, estaran treballant sobre un mateix municipi, amb l’objectiu de millorar-ne la qualitat de vida, potenciant la interacció social i la relació responsable amb el medi ambient. Es faran propostes sobre un escenari real, considerant els projectes que està impulsant el municipi i l'horitzó de la intervenció sostenible en el medi construït. Es tracta d'un model de col·laboració que s'integra en la lògica de relació entre la universitat i el territori que pot aportar beneficis per a les dues parts.

En acabar el curs es farà una exposició on s’explicaran els resultats dels treballs dels alumnes i s’obrirà un període de reflexió sobre el model de desenvolupament urbà que cal seguir per complir amb els objectius desitjats com a municipi.

Més informació aquí.