Sou a: Inici / Hemeroteca / Workshop Internacional 'Collina con Vista'

Workshop Internacional 'Collina con Vista'

Programa definitiu de l'acció cultural en la que s'emmarca el taller, Ischia 6-9 de setembre.
Workshop Internacional 'Collina con Vista'

Programa definitiu de l'acció cultural que es durà a terme a l'illa italiana d'Ischia del 3 al 12 de setembre de 2021, organitzada per l'associació cultural L’isola delle torri, amb el títol

El tema d'aquesta edició 2021 és el de la cura: tenir cura de l'arquitectura, la natura, l'entorn i els llocs en sinergia amb l'habitar.
Dins d'aquest programa, els dies 6 al 9 de setembre tindrà lloc el workshop

Collina con Vista – Il senso dei luoghi culturali
Il giardino di Carlo Vanvitelli: Il recupero e cura della “collina di San Pietro ad Ischia“

Com intervenir sobre el patrimoni natural i arquitectònic amenaçat, per a regenerar i recuperar un espai d'ús turístic intens amb l’objectiu de desenvolupar projectes innovadors, tecnològics i contemporanis capaços de combinar els aspectes de conservació per a la protecció dels testimonis estratificats, arribant a la possible inserció d’instal·lacions.

Hi participen les escoles d'arquitectura de l'Università di Napoli Federico II, Università di Enna Kore, Università di Sassari - Alger, Università di Roma Tor Vergata i l'ETSAV - Universitat Politècnica de Catalunya, amb un equip de 7 estudiants i 2 professors. El workshop està dirigit pel professor Francesco Rispoli, de l'Università di Napoli Federico II.

Programma definitivo dell'azione culturale che si svolgerà sull'isola italiana d'Ischia dal 3 al 12 settembre 2021, organizzata dall'associazione culturale L'isola delle torri, dal titolo

Il Tema di questa edizione 2021 è quello della Cura: Curare l’architettura, la natura, l’ambiente ed i luoghi in sinergia con l’abitare.
Nell'ambito di questo programma, il workshop si svolgerà dal 6 al 9 settembre

Collina con Vista – Il senso dei luoghi culturali

Come intervenire sul patrimonio naturalistico ed architettonico insidiato, per rigenerare e recuperare il luogo di forte fruizione turistica con l’obiettivo di elaborare progetti innovativi, tecnologici e contemporanei capaci di coniugare gli aspetti conservativi per la salvaguardia delle testimonianze stratificate anche con l’inserimento di istallazioni.

I partecipanti sono le scuole / facoltà di architettura della Università di Napoli Federico II, Università di Enna Kore, ETSAV Università Politècnica de Catalunya, Università di Sassari - Alghero e Università di Roma Tor Vergata. A cura di Prof. Ing. Francesco Rispoli docente della DIARC Università di Napoli Federico II.