L'arquitectura del color I: tècnica seca

Qm Tardor 2011-2012
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T3-10205
EGA III

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
470314 (3 ECTS)4LEGA IOP4

Dijous10:30 - 14:30       10 setmanes

Professor ResponsableAntonio Millán Gómez
Objectius

Iniciació a les tècniques seques (llapis de color) i la seva aplicació a la descripció d’obres d'arquitectura moderna, valorant-ne la volumetria, materials, textures, ambient/ colori i sensació d’espai.
S'impartirà en Català. Castellà i Anglés, segons quin sigui l'idioma preferit de l'estudiant.

Subject abstract

Introduction to dry colour techniques (colour pencil) and its application to the description of a work of Modern architecture, representing its volume, materials, textures, atmosphere/colour and sense of space.

Continguts
1

Color. Diferenciació del color llum i color pigment. Introducció a la Teorica del Color.
Colors primaris, secundaris iterciaris.

2

Singularitats físiques del color, percepció del color. Continuïtat cromàtica. Cercle d'Oswlad. Colors complementaris, semblants i contrastants.

3Qualitats del color: tonalitat, brillantor, saturació.
4Temperatura del color. Colors freds i calents. Els seus efectes fisiològics
5Ús del color i sensació de profunditat espacial. Colors càlids, freds i neutres. Primer, mig i darrer terme.
6Adició i sostracció del color. Algunes experiències: Itten/ Albers. Matisse. Op Art. Influència en art i l'arquitectura dels museus.
7Relació entre suport paper i tècniques d'aplicació del llapis de color. Diverses tècniques seques.
8Aplicació a la representació d'objectes i arquitectures triats per l'estudiant.
9Harmonies del color en la representació d'exemples arquitectònics.
10Debat i correció continuades.

Mètode d'avaluació

Realització de tres exercicis, i valoració del seguiment 40%, 40% i 20%.