Sou a: Inici / Estudis 2014-15 o anteriors / Guia docent / Guia 2010-2011 / Materies Optatives / Quadrimestre de Tardor 2010-2011 / Arquitectura Bioclimàtica (Màster Tecnologia; Màster Sostenibilitat)

Arquitectura Bioclimàtica (Màster Tecnologia; Màster Sostenibilitat)

Qm Tardor 2010-2011

QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T6-101510Condis I-II

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentH/s treball estudiant
470606 (5ECTS)3T+3PCA 11 hora de treball per hora de classe

Dia d'imparticióHora d'imparticióNúm. de setmanes
Dimarts (Tuesday)15:10- 20:1012

Professor ResponsableEnric Corbat
Altres Professors

Aprendre a valorar un edifici com a cicle de vida tancat que neix, viu i mor.

Sistemes de construcció amb els materials mediambientalment mes adequats.

Aprendre a valorar la importància de la ubicació d’un edifici en el seu entorn climàtic.

Aprendre a dissenyar un edifici aprofitant els recursos naturals energètics al seu abast.

Aprendre a incorporar arquitectònicament sistemes bioclimàtics alternatius de producció d’energia.

Conèixer sistemes per emmagatzemar excedents d’energia per aprofitar durant períodes desfavorables.

Construir per deconstruir.

Subject abstract

Resultats d'aprenentatge: en acabar l'estudiant ha de ser capaç de:

• Entendre els rqueriments d'una edificació en funció del seu entorn i les seves preexistències ambientals.
  • Conèixer els sistemes passius d'aprofitament bioclimàtic d'estiu i d'hivern.
  • Conèixer els sistemes actius d'aprfoitament de recursos renovables, especialment els compatibles amb el món de l'arquitectura.
  • Aprendre a extreure el màxim partit dels sistemes actius implantats als edificis.
  • Reconèixer les implicacions ambientals dels materials i les tècniques.
  • Aprendre a valorar la afectació que sobre la salut tenen alguns materials i elements.

Continguts

Anàlisi de l’entorn.

Sistemes de disseny bioclimàtics passius d’hivern.

Sistemes de disseny bioclimàtics passius d’estiu.

Pells energètiques.

Sistemes actius.

Energia solar fotovoltaica.

Obtenció de materials, matèries primeres i energia.

Materials, contaminació. Salut.

Mètode d'avaluació

1 Examen conceptual 35%
1 Treballs acadèmic 65%

Bibliografia

HERZOG, Thomas: Solar Energy in architecture and urban planning. Munich, Prestel, cop. 1996.

MITJÀ, Albert: Estalvi d’energia en el disseny d’edificis. Generalitat de Catalunya. Barcelona, Departament d’Indústria i Energia, 1986.
SERRA, Rafael:  Les energies a l’arquitectura. Barcelona, Edicions UPC, 1993.
SANTAMOURIS; ASIMAKOPOULOS: Passive cooling of buildings. London, James & James cop. 1996.
HARLAND, Edward: Eco-renovation. Green Books. 1993