Dibuix I (Qm 1) Grup 1

Matèries

Departament

290019 6 Bàsica Dibuix arquitectònic EGA 1

Hores de treball de l'estudiant:

Hores TOTALS: 6 crèdits x 25 h/crèdit = 150 h.

Dedicació

Hores

Tant per cent (%)

Aprenentatge dirigit
6 crèdits x 11 h/crèdit = 66 h.

Teoria

Problemes

Activitats dirigides (Tutoria mig grup)

Aprenentatge autònom

Equip docent
Professor Responsable Ll. Bravo
Altres ProfessorsÁngel Herranz, Eduard Bretón, J.R. Fernández, Sandra Moliner.
Col·laboradors

Objectius genèrics (català)

Introduir l’estudiant en el pensament gràfic arquitectònic, iniciant-lo en les estratègies, convencions i tècniques de percepció, ideació, representació i expressió de formes i espais.

Objetivos genéricos (castellano)

Introducir al estudiante en el pensamiento gráfico arquitectónico, iniciándolo en las estrategias, convenciones y técnicas de percepción, ideación, representación y expresión de formas y espacios.

Generic aims (english)

Introducing the student in graphic architectural thinking iniciating him to graphic strategies, conventions and techniques of perception, ideation, representation and expression of space and form.

Resultats d'aprenentage. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de :
  • Apunts a mà alçada de vólums i espais arquitectònics. Croquis i presa de dades per a l'aixecament d'edificis i rudiments de perspectiva.
  • Dibuix d'ideació, dièdric i axonometria per a conèixer l'espai i fer-lo entendre.
  • Lectura de forma, distància, jerarquia. Valors de línia i convencions gràfiques.
  • Conceptes compositius del dibuix d'arquitectura. Equilibri, figura i text.
  • Posada a escala. Representació dièdrica i axonomètrica dels espais i els volums.
  • Utilitzar el vocabulari tècnic apropiat. Ús adequat del dibuix, format retolació, cotes. Eines bàsiques per a la construcció del portfolio.
  • Saber organitzar-se per fer la feina en un temps establert pel professor.l

Web page

Continguts

Aprendre a mirar. Percepció, interpretació i representació.

Aprendre a comunicar. Estratègies i convencions gràfiques.

Aprendre a imaginar. Processos i tècniques de ideació.

Metodologia docent

Sistema d'avaluació

Avaluació continuada dels treballs.

CHING, Francis CK: Dibujo y Proyecto. Mexico, Gustavo Gili, 1999.
KANIZSA, Gaetano: Gram´tica de la visión. Percepción y pensamiento. Paidós Comunicación. 1986.
ARNHEIM, Rudolf : Arte y percepción visual. Psicologia del ojo creador.Alianza Forma. 1979.

MUNARI, Bruno : Diseño y comunicación visual. Una metodología didàctica. Gustavo Gili, 1975

EDWARDS, Betty: Aprender a dibujar un método garantizado. Madrid, Hermann Blume, 1984.
NICOLAIDES, Kimon: The natural Way To Draw. Boston Houghton Mifflin. 1989.
ALBERS, Josef: La interacción del color. Alianza forma. 1979
ITTEN, Johannes: L'art de la couleur. Dessain et Tolrà. Paris, 1981.