L'arquitectura del color I: tècnica seca

Qm Tardor 2012-2013
Qm Nivell Quadrimestral Núm. màxim d'estudiants ETSAV Núm màxim d'estudiants estrangers Prerequisits
T 5-10 20 15
EGA III

Codi Crèdits Distribució (T, P, L) Departament Tipus H/s treball estudiant
47031 4 (3 ECTS) 4L EGA I OP 4

Dijous 10:30 - 14:30        10 setmanes

Professor Responsable Antonio Millán Gómez

Objectius

Iniciació a les tècniques seques (llapis de color/ Arq. del color I) i la seva aplicació a la descripció d’obres d'arquitectura moderna, valorant-ne la volumetria, materials, textures, ambient/ color i sensació d’espai.
S'impartirà en Català, Castellà i Anglés, segons quin sigui l'idioma preferit de l'estudiant.

Subject abstract

Introduction to dry colour techniques (colour pencil) and its application to the description of a work of Modern architecture, representing its volume, materials, textures, atmosphere/colour and sense of space.

Resultats d'aprenentage. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:

• Conèixer les qualitats cromàtiques dels materials emprats en arquitectura i l’ambient que configuren.
  • Entendre quins són els colors primaris i la seva combinació en secundaris i terciaris.
  • Propietats del color: to, claredat i saturació, vinculades a la descripció de la qualitat cromàtica dels materials en arquitectura.
  • Conèixer les parts d’un edifici, i com tractar-les amb tècnica seca per comunicar les seves qualitats.
  • Utilitzar la tècnica seca per a la realització d’apunts ràpids, mitjançant l’encaix geomètric, àrees il·luminades, en ombra pròpia i ombra llençada.
  • Valoració del primer terme, les arèes mitjanes i les allunyades en la representació d’un ambient/paisatge.
  • Realitzar adequadament apunts explicatius d’ambients i els seus valors cromàtics.

Continguts

1

Color. Diferenciació del color llum i color pigment. Introducció a la Teorica del Color.
Colors primaris, secundaris iterciaris.

2

Singularitats físiques del color, percepció del color. Continuïtat cromàtica. Cercle d'Oswlad. Colors complementaris, semblants i contrastants.

3 Qualitats del color: tonalitat, brillantor, saturació.
4 Temperatura del color. Colors freds i calents. Els seus efectes fisiològics.
5 Ús del color i sensació de profunditat espacial. Colors càlids, freds i neutres. Primer, mig i darrer terme.
6 Adició i sostracció del color. Algunes experiències: Itten/ Albers. Matisse. Op Art. Influència en art i l'arquitectura dels museus.
7 Relació entre suport paper i tècniques d'aplicació del llapis de color. Diverses tècniques seques.
8 Aplicació a la representació d'objectes i arquitectures triats per l'estudiant.
9 Harmonies del color en la representació d'exemples arquitectònics.
10 Debat i correció continuades.

Mètode d'avaluació

Realització de tres exercicis, i valoració del seguiment 40%, 40% i 20%.