Sou a: Inici / esdeveniments / Workshops intensius finals ETSAV+UNIKORE

• Workshops intensius finals ETSAV+UNIKORE
  • 2016-05-30T09:00:00+02:00
  • 2016-06-01T18:00:00+02:00

En el marc del Conveni de Doble Titulació amb la Universitat degli Studi di Enna 'Kore', quatre equips de professors de les dues escoles desenvoluparan a Sicília la tercera i última part dels workshops previstos durant el curs acadèmic 2015-2016, amb els estudiants matriculats a la Laurea Magistrale in Architettura.

30/05/2016 09:00 a 01/06/2016 18:00
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

Des d'aquest any és vigent el Conveni de Doble Titulació amb la Facultat d’Enginyeria i Arquitectura(obriu en una finestra nova) de la Università degli Studi di Enna ‘Kore’ de Sicília, que enguany celebra els deu anys d’existència.

És una universitat jove i encara en formació, però ja ocupa un lloc destacat entre les italianes. Segons el rànquing elaborat el 2014 per l'agència europea U-Multirank (www.umultirank.eu(obriu en una finestra nova)), és la 15a universitat del país, classificada a continuació de Roma La Sapienza, i destacant especialment per transferència de coneixement, orientació internacional i relació amb l'entorn.

Els estudiants que participen en aquest programa poden obtenir la ‘Laurea Magistrale in Architettura’ –que habilita per a l’examen d’estat d’arquitecte i/o d’enginyer de l’edificació a Itàlia– i el ‘Grau d’Estudis en Arquitectura’ –que dóna accés al Màster Habilitant a l’estat espanyol–. Es preveu que la mobilitat dels estudiants es produeixi durant el 4t o 5è any dels estudis i que sigui vigent a l’inici del curs acadèmic 2015-2016.

En aquest marc, la UNIKORE proposa a l’ETSAV un conveni de mobilitat per a professors de l'ETSAV/UPC que permet aportar el model formatiu de l’escola, basat en la integració multidisciplinària de l’ensenyament a l’entorn dels Tallers d’Arquitectura i Projecte, i les àrees d’expertesa pròpies centrades en la regeneració urbana i la intervenció sostenible. Els workshops conjunts realitzats en cursos anteriors han permès establir les bases d’aquesta col·laboració.

El dia 11 de desembre de 2014, els directors respectius, Prof. Víctor Seguí i Prof. Giovanni Tesoriere, ja van signar un document d’intencions durant la visita institucional de l'ETSAV a Enna, que s'ha concretat com a Doble Titulació en el curs actual i el proper setembre s'espera el primer intercanvi d'estudiants d'aquest programa.