Tª i Hª del pensament visual en arquitectura

Sou a: Inici / Curs actual / Optatives / Totes les optatives / Tª i Hª del pensament visual en arquitectura

Tª i Hª del pensament visual en arquitectura

CODI UPC: 290271

Càrrega lectiva: 4 ECTS
IdiomaCatalà
Horari: dimarts de 16 a 19h

Places ETSAV: 20
Places incomings
: 5

Professorat: Josep Giner
Departament756 - Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació

En un text de 1989 sobre el relativisme en l’apreciació de l’art, Ernst Gombrich recollia que “quan l’eminent medievalista Adolph Goldschmidt es va fer càrrec del seminari de Heinrich Wölfflin, va començar la primera classe amb una diapositiva d’un paisatge holandès i la pregunta «què hi veuen?». «Hi veig una horitzontal creuada per dues verticals», va contestar un dels estudiants. «El cas és», va dir Goldschmidt dolçament «que jo hi veig alguna cosa més»”. El coneixement visual que buscava l’antic estudiant de Wölfflin i el coneixement iconogràfic i històricament informat que interessava a Goldschmidt van tenir tots dos un desenvolupament extraordinari en els anys següents; l’assignatura pretén recuperar el desenvolupament del primer, tant històricament com experimentant-hi, fins als anys ’50 del segle passat -amb alguna prolongació més ençà.

GUIA DOCENT DE L'ASSIGNATURA