Sou a: Inici / Hemeroteca / Una alumna d' Alacant explica la seva experiència com a estudiant de Sèneca a l'ETSAV

La Zaira Montllor i Coloma, estudiant d'arquitectura en la Universitat d' Alacant va gaudir d'una séneca a l'Etsav i explica la seva experiència sobre la nostra escola a la revista de Politècnica de la seva universitat.
Sèneca a Barcelona

Divendres 4 març 2011 11:36

"Barcelona ... Barcelona és una bona ciutat per fer un programa de mobilitat. Jo vaig triar demanar una beca Sicue - Sèneca per conèixer les possibilitats que m'ofereixen dins del país, ja que al meu entendre moltes vegades volem sortir a l'estranger sense ser conscients que a Espanya hi ha moltes ciutats interessants que són capaços d'oferir una experiència inoblidable , i que probablement estem sobrevalorant les beques Erasmus.

Sóc estudiant d'arquitectura i el curs anterior vaig estar a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), que és una escola de la UPC ubicada a Sant Cugat del Vallès. Existeix també a Barcelona la UPC, i entenc que moltes persones prefereixin anar a aquesta escola per la seva proximitat amb el centre de la ciutat, però jo els recomano altament l'ETSAV, encara que estigui a les afores, ja que es tracta d'una escola petita on només hi ha estudiants d'arquitectura, cosa que facilita molt les relacions entre persones, i l'adaptació és molt ràpida.

L'escola està molt ben comunicada amb Barcelona, ​​exactament a 20 minuts del centre en ferrocarril, de manera que tenim un ensenyament de qualitat com ofereix la UPC, i la gran ciutat cosmopolita per excel.lència ... tot al mateix temps.

Estudiar a Sant Cugat del Vallès no descarta passar temps a Barcelona. Normalment als estudiants d'arquitectura ens fascina la idea de visitar edificis, i en aquesta ciutat, precisament, no són escassos. A Barcelona un sempre troba alguna cosa per fer, i he de dir, que tot i haver estat un curs complet, hi ha moltes coses que no he aconseguit conèixer perquè és una ciutat que mai s'acaba ... sempre hi ha més ...
L'ETSAV, com ja he dit, és una escola petita, amb pocs alumnes, i que a la meva manera d'entendre les coses, funciona prou bé. Se'ns ofereix una escola oberta les 24 hores del dia, amb aules taller immenses,-cosa que als que estudiem arquitectura ens preocupa molt- plotters als passadissos, ordinadors amb l'última versió d'Autocad instal·lada ... ja us feu una idea ... i si t' agobies, tens una zona amb cafetera i sofà, per si vols fer una migdiada, també oberta 24 hores.

L'activitat a l'escola flueix, i en ser petita, els professors et donen facilitats per a poder aprovar. Al principi va ser una mica complicat adaptar-me perquè mai m'havia plantejat un ensenyament diferent al que estic acostumada, però al final em vaig adonar que m'estaven oferint coses noves excepcionals que no podia menysprear.

A més, hi ha molt bons professors en aquesta escola. Podria citar en Robert Brufau, un exemple per al càlcul estructural que, a més, és bon professor, i que probablement les seves classes siguin les millors a les que he assistit en tota la meva vida.

L'idioma que s'utilitza a tot arreu, tant per estudiar com per a l'oci, és el català, però no vull que això es prengui com una cosa negativa, perquè tothom a Catalunya són conscients que hi ha persones que no entenen aquest idioma, i t'ajuden a utilitzar-lo, i de cap manera és un problema per a triar el teu destí. A més de viure a Barcelona, ​​que no és poc dir, pots aprendre una llengua que, estudiant a Alacant, és molt útil, i que pot ser alguna cosa al teu favor a l'hora de trobar feina, per exemple, encara que moltes persones no ho vulguin acceptar.

Sense més, dir que amb l'encant de Barcelona no hi ha molts llocs ... una bona escola, bona gent, i una gran ciutat que mai s'acaba i que ... com algun mite diu ... mai dorm

Trobareu el texte original a: http://revista.eps.ua.es/index.php/noticias/erasmus/210-seneca-en-barcelona