Sou a: Inici / Hemeroteca / Concurs per estudiants "Rethinking Mallorca’s Seafront"

Concurs per estudiants "Rethinking Mallorca’s Seafront"

Proposta:

El turisme és sens dubte una de les activitats econòmiques més grans del món.
Són moltes les costes que han estat indiscriminadament castigades per l'especulació immobiliària fins a punts gairebé irreparables. Hi ha innombrables exemples de ciutats creades al voltant de l'activitat turística, com Benidorm a la costa espanyola, Playa del Carmen a Mèxic, Cartagena a Colòmbia, etc. Irònicament molts d'aquests llocs paradisíacs perden el seu encant en ser massificats fins i tot per els turistes que ho potenciar.
L'arquitectura càrrega amb part de culpa en tot aquest procés, però també té l'oportunitat de recuperar i corregir els seus errors. Està en mans de l'arquitectura fer del desenvolupament d'aquesta activitat econòmica un mitjà sostenible que permeti conciliar els interessos de totes les parts.
És per això que proposem per a aquest concurs repensar el front marítim de Cala Millor aprofitant l'eliminació del trànsit rodat i potenciant el paisatge.
L'àmbit d'estudi està emmarcat entre un dels projectes pilot que s'està impulsant des del Consell Insular de Mallorca en el marc del Conveni europeu del paisatge.

La convocatòria és pública, internacional, i està oberta a tots els estudiants de grau, que puguin acreditar mitjançant algun document oficial (matrícula, carnet d'estudiant, etc.) La seva condició d'estudiant en el moment en que s'obre el període d'inscripció.
També poden participar aquells estudiants de postgrau el títol de grau no tingui més de 3 anys d'antiguitat (d'aquesta manera es considera una formació continuada).
La participació pot ser individual o en grup, sent sis el màxim nombre d'integrants per equip permès.

Jurat:

El jurat comptarà amb la presència dels següents membres:
• President del jurat Carlos Ferrater
• Arquitecte i Urbanista: Biel Horrach
• Arquitecta i Paisatgista: Maria Goula
• Arquitecte i Urbanista: Ricard Peu
• Geògraf i Doctor en Ciències de la Terra: Luis Gómez
• Representant de l'associació Hotelera de Cala Milorad: José Marcial

Premis:

• 4000 euros en efectiu
• Publicació a les revistes: Future Arquitectures, TC Quaderns i WA
• 1 any de subscripció a la revsita ON Disseny
• Exposició a UPC / ETSAB (Facultat d'arquitectura de Barcelona) en el marc del congrés bianual organitzat pel IFOU i en la FADU (Facultat d'Arquitectura de Buenos Aires).

Calendari:
15 maig 2011 Inicia el període d'inscripció
4 novembre 2011 Data límit de lliurament de propostes

Les bases completes les podràs trobar en aquest link:

Per a més Informació: http://www.archmedium.com/