Sou a: Inici / Hemeroteca / Concurs Isover Multi-Confort House 2012, per estudiants d' arquitectura

Concurs Isover Multi-Confort House 2012, per estudiants d' arquitectura

Els estudiants d'arquitectura de les principals universitats espanyoles, tindran l'oportunitat de demostrar els seus coneixements en construccions d'alta eficiència energètica i confort acústic en un dels principals esdeveniments de la seva categoria celebrat a nivell nacional i internacional en una nova convocatòria del Concurs Isover Multi- Comfort House
Concurs Isover Multi-Confort House 2012, per estudiants d' arquitectura
El projecte proposat en aquesta edició consisteix en dissenyar un pla de regeneració d'un barri postindustrial, a la zona de Trent Basin, Nottingham, Regne Unit on els joves arquitectes no només han de plantejar els edificis que allotjaran a 15 famílies, sinó que hauran anar més enllà creant connexions amb la resta de la ciutat, infraestructures, zones d'oci, socials i de treball; assegurant un esquema efectiu de vida i treball.

Els edificis projectats d'habitatges i altres usos han de complir els requisits Multi-Comfort House ISOVER d'eficiència energètica, aïllament acústic i protecció passiva contra incendis, integrant els productes ISOVER convenients.

La fase nacional tindrà lloc a Madrid, on es realitzarà un esdeveniment en el qual s'exposaran els projectes i els autors tenen la possibilitat de defensar-davant d'un jurat especialitzat. Els tres guanyadors, a més d'un premi econòmic, tindran la possibilitat de viatjar a Bratislava, Eslovàquia, per participar en la fase internacional i optar a un premi de 1.500 € per al guanyador, 1.000 € per al segon i 750 € pel tercer lloc .

Entre altres universitats, aquest any participaran la Universitat de Les Palmes de Gran Canària, Universitat de Sevilla, Universitat Europea de Madrid, Universitat Politècnica de Madrid, Universitat de València, Universitat de la Corunya, Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona i Universitat del Vallès .

Promoure l'interès pel disseny d'edificis de consum gairebé nul

El Concurs Internacional ISOVER Multi-Comfort House vol promoure l'interès dels futurs arquitectes per la recerca de solucions energèticament eficients, que els permeti avançar i abordar les implicacions que per al sector de la construcció tindrà l'adopció de la Directiva 2010/31 relativa a l'eficiència energètica dels edificis, sota la qual els estats membres hauran de prendre les mesures necessàries per garantir que s'estableixin uns requisits mínims d'eficiència energètica de tal manera que tots els edificis públics construïts a Europa han de ser "Nearly zero energy buildings" a partir del 31 de desembre de 2018 i 31 desembre 2020 per a tots els edificis de titularitat privada.

Els projectes presentats demostren que l'aïllament és l'eina més rendible per reduir el consum d'energia en edificis i així disminuir l'emissió de gasos associats a l'efecte hivernacle. La demanda energètica utilitzada per a refrigerar i escalfar un edifici es pot reduir fins un 90% utilitzant tècniques i sistemes d'aïllament prou provats basats en el concepte de ISOVER Multi-Comfort que permet assolir els requisits derivats de la directiva 210/31.

Tota la informació i bases del concurs es troba disponible a la secció Multi-Confort House 2012:

Bases: http://etsav.upc.edu/noticies/materials-actualitat/isover-2012/view