Sou a: Inici / Hemeroteca / ReHabitar 9, Mudanzas (exposició)

ReHabitar 9, Mudanzas (exposició)

L'exposició "ReHabitar 9, Mudanzas", amb el curtmetratge del mateix nom, té lloc a l'Institut Francès de Barcelona, del 8 al 22 de febrer. Prèviament, ha tingut lloc a la sala La Arquería de Nuevos Ministerios, Madrid, entre el 14 de desembre i el 31 de gener.
ReHabitar 9, Mudanzas (exposició)

ReHabitar 9, Mudanzas

Exposició del 8 al 22 de febrer de 2012, a l'Institut Francès de Barcelona.
Exposició del 14 de desembre al 31 de gener de 2012, a la sala La Arqueria de Nuevos Ministerios (Paseo de la Castellana, 67) de Madrid.

Entrada lliure.

La cerimònia d'inauguració i l'estrena del curtmetratge:

Mudanzas

El 8 de febrer a les 20:00h a l'Institut Francés (Moià, 8) de Barcelona.
El 14 de desembre a les 20:00h a l'Institut Francés (Marqués de la Ensenada, 12) de Madrid.

L'exposició està comissariada per Xavier Monteys, Magda Mària, Pere Fuertes, Roger Sauquet, Anna Puigjaner, Carles Marcos, Eduard Callís i Carlos Fdz. Rovira, professors i col·laboradors de l'ETSAV (investigadors del grup de recerca Habitar).

"Mudances és l'episodi 9 i últim del projecte reHabitar. La manera d'ocupar la casa mitjançant el mobiliari no és, en absolut, una qüestió banal. La casa és una o altra en funció d'aquesta ocupació calculada; en funció de la manera que ens projectem nosaltres mateixos sobre aquest espai.
A partir d'aquesta reflexió, podríem pensar de nou en els mobles i els objectes des d'un altre punt de vista: canviar-los de lloc és una forma de canviar de casa?
Per descomptat, es tracta d'una reforma innòcua i reversible i és una bona manera de posar a prova la capacitat de transformació de la pròpia casa, de conèixer millor els seus límits, de comprovar fins a quin punt la casa (i amb aquesta, la nostra manera d'habitar-la) és adaptable a altres condicions. Per què cal limitar l'ús de les peces de la casa a 'l'etiqueta' que defineix un ús específic en els plànols? Per què no podem posar una taula en el rebedor, si la seva grandària ho permet o emprar la sala d'estar com a dormitori? Abans de plantejar-nos un canvi de domicili, podríem provar amb una mudança interior."

Més informació aquí.