Sou a: Inici / Hemeroteca / BLOWER DOOR TEST. (Lucía Fernandez coordinadora i Oriol Muntané prof. Col.laborador)

Dilluns dia 12 de març de 2012 va tenir lloc a la ETSAV una classe teòrico-pràctica de com controlar el grau d’estanquitat a l’edificació. Aquesta lliçó va ser impartida per les empreses ASECOGEN i BULCASE.

La jornada va consistir en una classe teòrica i una demostració pràctica.

Durant la classe teòrica es van explicar els antecedents, fonaments i procediments del test, així com les normatives i codis que en fan referència.

La sessió pràctica, es va dur a terme en un dels mòduls situats en front de la Universitat, construïts i gestionats per Compacthabit. La demostració va consistir en posar en funcionament els aparells que es necessiten per a executar la prova.

La lliçó va ser de gran interès per a tot l’alumnat d’AULA, però també d’altres assignatures, o grups de treball de la Universitat, els quals van assistir a la sessió pràctica.

Amb aquesta jornada els alumnes es van poder familiaritzar amb el Test de la Porta Bufadora i aparells complementaris com l’anemòmetre, les càmeres termogràfiques o les proves de fums. També van conèixer i manipular el software per a realitzar els càlculs. A més a més van conèixer normatives com la EN 13829: 2001. “Aislamiento térmico. Determinación de la estanqueidad al aire en edificios. Método de presurización por medio de ventilador”

Aquest assaig, molt poc usual a Catalunya, es una prova normalitzada a molts països europeus. Reduir el grau d’infiltracions a l’edificació genera millorar el comportament tèrmic de les construccions, millora l’eficiència dels equips tèrmics i elimina patologies (humitats, condensacions...).

Per executar aquesta prova s’agraeix la bona disposició i generositat de:

-          Toni Gasso, director gerent de ASECOGEN toni.gasso@asecogen.com

-          Jorge Blázquez, director gerent de BULCASE S.A http://www.bulcase.com

-          Josep Armengol i Jordi Tragan de Compacthabit. http://www.compacthabit.com/