Sou a: Inici / Hemeroteca / Un professor de l'Escola junt amb un antic alumne, finalistes als premis Schindler

Després de dies de deliberació, un jurat d'experts ha seleccionat els deu finalistes per al Premi Schindler 2012, entre els quals es troben el professor Miguel Uzandizaga junt amb en Carlos Vidal Wagner, alumne de la passada promoció.
La cerimònia de lliurament tindrà lloc a Berna (Suïssa).

La cinquena
edició d'aquests prestigiosos guardons europeus d'arquitectura té un gran repte: donar nova vida a un barri històricament degradat, on actualment hi ha un aparcament, un pont de ferrocarril i un controvertit centre de rehabilitació per a drogoaddictes.

Els deu projectes finalistes havien millorar de manera creativa els espais públics urbans i integrar les idees de rehabilitació en els seus plans, alhora que havien de tenir en compte la integració dels diversos grups culturals que habiten el barri, així com aquells altres grups que es havien assentat a la franja considerada el 'perímetre del projecte'. Els diferents projectes buscaven posar en marxa un nou pla mestre que haurà d'augmentar la utilització i la densitat en el perímetre sense excloure cap dels grups socials existents a la zona. De la mateixa manera, el fet de millorar la qualitat i accessibilitat de l'espai públic per a les persones amb discapacitat era un punt important a tenir en compte, d'acord amb la filosofia de disseny 'Accés per a tots' dels Premis Schindler.