Sou a: Inici / Hemeroteca / Lliçó inaugural del curs 2012-2013 a càrrec d'Itziar González

Lliçó inaugural del curs 2012-2013 a càrrec d'Itziar González

Dimarts dia 23 a les 10h30 a la Sala d'actes de l'Etsav, es farà la lliçó inaugural d'aquest curs a càrrec d’Itziar González Virós, arquitecta i ex-regidora de Ciutat Vella. Per aquest motiu, les classes queden suspeses de 10h30 a 14h00.
Lliçó inaugural del curs 2012-2013 a càrrec d'Itziar González

ltziar González Virós (Barcelona, 1967). Arquitecta. Va iniciar el seu despatx professional amb el jurament hipocràtic que mai faria obra nova i només es dedicaria a la rehabilitació del patrimoni arquitectónic de nuclis vells i del medi rural. Va ser professora a l'escola-taller del Centre del Vidre de Barcelona i fins a l'any 2005 al Departament de Composició Arquitectónica de I'Escola Técnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (UPC).
Del treball , durant anys, amb nombroses comunitats de veïns de Barcelona va néixer la seva vocació per a la mediació en conflictes i la participació ciutadana. Urbanista "per voluntat popular", com li agrada dir a ella, col·labora l'any 2002 amb la plataforma ciutadana "Un altre pla a Lesseps és possible" i estableix allà la metodologia per a una posterior especialització en participació ciutadana i urbanisme que li ha permés de treballar en nombrosos processos de transformació urbana que van des del disseny de grans infraestructures a plans d'intervenció integral de barris. Va col·laborar també amb el Departament d'lnterior de la Generalitat de Catalunya per a la definició de plans integrals de seguretat per a destinacions turístiques. Ha estat regidora electa del Districte de Ciutat Vella de Barcelona des del juny del 2007 fins al maig del 2009.

Actualment col·labora amb diversos estudis d'urbanisme i arquitectura en materia de sostenibilitat social , participació, mediació i resolució de conflictes a l'espai públic. El seu darrer eix de treball se centra en l'estudi de propostes per a la rehabilitació del territori i la deconstrucció i reciclatge de polígons i urbanitzacions en desús.

Segueix en directe a travès de UPCtv: