Seminari Geocrítica: Estratègies i conflictes en el port i el front marítim de Barcelona

09/03/2015

El proper 18 de juny, el professor i catedràtic de l'ETSAV, José Luis Oyon, participarà en la ponència CIUTAT PORT, QUINA BARCELONA VOLEM.

Programa complet del seminari:

Actualment existeixen a Barcelona diversos projectes que pretenen continuar la urbanització del sòl portuari, eludint la Llei de Costes vigent, així com del sòl urbà, pressionant per canviar els plans d'ús i urbanístics dels barris immediats, per instal·lar-hi equipaments hotelers.

Els impactes directes d'aquests projectes sobre el teixit urbà, social i cultural, són nombrosos i més encara l'impacte sobre la forma d'operar a la ciutat i el model de turisme i de desenvolupament que es proposa.

Com es tracta d'una estratègia que s'està desenvolupant en altres ports de l'Estat, ens sembla rellevant promoure un debat públic per aprofundir en el coneixement d'aquest procés i facilitar la participació dels ciutadans. Per a això, s'ha reunit una documentació exhaustiva, que està accessible en la web Barcelona Ciutat Port. En ella, es pot accedir a la informació sobre els projectes i el patrimoni catalogat afectat.

A partir d'aquesta documentació, i amb l'aportació de nombrosos professionals i representants dels moviments ciutadans, Geocrítica organitza el Seminari Estratègies i conflictes en el port i el front marítim de Barcelona, que se celebrarà el 18 de juny proper a la Universitat de Barcelona; en ell es planteja la discussió sobre quin tipus de ciutat es vol construir.

Davant la magnitud dels canvis que s'aveïnen, ens sembla d'importància cabdal la implicació de tots els moviments ciutadans i molt especialment de la comunitat educativa, per poder influir, lliure i conscientment, en el futur de la nostra ciutat.

De forma complementària al seminari, s'han organitzat dos itineraris per conèixer sobre el terreny l'escenari dels conflictes.

Dissabte 15 de juny del 2013

Recorregut: Dinàmiques de transformació del litoral de Barcelona: Port històric.

Veure programa>>

Divendres 17 de juny del 2013

Recorregut: Dinàmiques de transformació del litoral de Barcelona: Pla de Palau - Facultat de Nàutica de Barcelona.

Veure programa>>