Sou a: Inici / Hemeroteca / L'ETSAV al '30 Minuts' de TV3

L'ETSAV al '30 Minuts' de TV3

Amb el títol «Construcció, zona zero», el reportatge es planteja si "hem après dels errors del passat, per evitar un altre cop una nova bombolla immobiliària? Fins a quin punt cal més obra nova?"
L'ETSAV al '30 Minuts' de TV3

06 juliol 2015_ El programa '30 Minuts' de TV3, emès el dia 5 de juliol, ha dedicat un reportatge a diversos projectes i realitzacions que apunten cap a un nou model d'intervenció responsable en el medi construït, en un moment que el sector de la construcció sembla donar els primers senyals de recuperació.

El programa dóna veu a professors de l'Escola del Vallès com Coque Claret i Dani Calatayud i a altres arquitectes implicats com Santiago Cirugeda, de Recetas Urbanas, o Josep Bohigas, comissari de l'exposició «Pis(o) Pilot(o)», que reuneix algunes de les propostes que destaca el reportatge.

També hi són presents:

El prototipus construït per l'equip Ressò, format per estudiants de l'ETSAV i guanyador de diversos premis rellevants en el concurs internacional d'escoles d'arquitectura «Solar Decathlon Europe 2014», celebrat a Versalles durant els passats mesos de juny i juliol.

El projecte «Ruta Ringo Rango», desenvolupat i construït al barri de Les Planes (Sant Cugat del Vallès) pels estudiants del Taller PUd, de primavera 2015, amb els professors Coque Claret, Dani Calatayud i Roger Tudó.

El projecte cooperatiu del grup Pas a Pas sobre rehabilitació energètica de comunitats a Les Planes, amb Simona Cerri, Bernat Colomé, Marc Díaz, Alfonso Godoy, Jordi Mitjans i Adrià Vilajoana.

El concurs «Illa Eficient» organitzat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, explicat pel professor de l'ETSAV i membre de GBCe Albert Cuchí.

El projecte de recerca «Atles d'Edificis Reutilitzats de Barcelona», desenvolupat pel grup Habitar-UPC, amb Xavier Monteys, Magda Mària, Pere Fuertes, Alba Arboix, Eduard Callís, Carlos Fdez. Rovira, Cristina Jover, Carles Marcos, Anna Puigjaner, Ana Santolaria, Roger Sauquet, David Steegmann i Iñaki Tarragó.

link al vídeo: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/30-minuts/construccio-zona-zero/video/5537089/