L'ETSAV al '30 Minuts' de TV3

06/07/2015

Amb el títol «Construcció, zona zero», el reportatge es planteja si "hem après dels errors del passat, per evitar un altre cop una nova bombolla immobiliària? Fins a quin punt cal més obra nova?"

06 juliol 2015_ El programa '30 Minuts' de TV3, emès el dia 5 de juliol, ha dedicat un reportatge a diversos projectes i realitzacions que apunten cap a un nou model d'intervenció responsable en el medi construït, en un moment que el sector de la construcció sembla donar els primers senyals de recuperació.

El programa dóna veu a professors de l'Escola del Vallès com Coque Claret i Dani Calatayud i a altres arquitectes implicats com Santiago Cirugeda, de Recetas Urbanas, o Josep Bohigas, comissari de l'exposició «Pis(o) Pilot(o)», que reuneix algunes de les propostes que destaca el reportatge.

També hi són presents:

El prototipus construït per l'equip Ressò, format per estudiants de l'ETSAV i guanyador de diversos premis rellevants en el concurs internacional d'escoles d'arquitectura «Solar Decathlon Europe 2014», celebrat a Versalles durant els passats mesos de juny i juliol.

El projecte «Ruta Ringo Rango», desenvolupat i construït al barri de Les Planes (Sant Cugat del Vallès) pels estudiants del Taller PUd, de primavera 2015, amb els professors Coque Claret, Dani Calatayud i Roger Tudó.

El projecte cooperatiu del grup Pas a Pas sobre rehabilitació energètica de comunitats a Les Planes, amb Simona Cerri, Bernat Colomé, Marc Díaz, Alfonso Godoy, Jordi Mitjans i Adrià Vilajoana.

El concurs «Illa Eficient» organitzat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, explicat pel professor de l'ETSAV i membre de GBCe Albert Cuchí.

El projecte de recerca «Atles d'Edificis Reutilitzats de Barcelona», desenvolupat pel grup Habitar-UPC, amb Xavier Monteys, Magda Mària, Pere Fuertes, Alba Arboix, Eduard Callís, Carlos Fdez. Rovira, Cristina Jover, Carles Marcos, Anna Puigjaner, Ana Santolaria, Roger Sauquet, David Steegmann i Iñaki Tarragó.

link al vídeo: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/30-minuts/construccio-zona-zero/video/5537089/