Sou a: Inici / Hemeroteca / Inici del MArq ETSAV

El Màster en Arquitectura de l'ETSAV, MArq, comença les classes amb un workshop
Inici del MArq ETSAV

13 octubre 2015_

El MArq, màster en arquitectura de l’escola d’arquitectura del Vallès, que inicia docència enguany, ha signat un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sallent per abordar la problemàtica del barri de l’Estació d’aquesta localitat. El barri està afectat pels moviments del terreny que provoquen una antiga mina de potassa i una bòfia que té a uns 150 metres per sota terra. Aquests moviments, que són coneguts des de fa anys, provocaren els anys 2006 i 2009 evacuacions d’urgència que forçaren, a la llarga, el reallotjament de tots els seus veïns. Avui, el barri s’ha desallotjat gairebé del tot, s’ha enderrocat i només hi perviuen tres famíies. El projecte que han de desenvolupar els alumnes del màster pren com a epicentre aquest espai amb la intenció d’aportar idees i solucions que repercuteixin no només al barri sinó també a la resta de Sallent i de la comarca del Bages. Els proppassats 1 i 2 d’octubre es feren unes jornades a la pròpia localitat on alumnes i professors pogueren reconèixer el terreny i es posaren en contacte amb els representants polítics, amb els tècnics municipals, amb experts geòlegs, amb berpotash, empresa explotadora de les mines, i amb els veïns desallotjats. Aquesta relació amb els veïns del municipi continuarà al llarg del curs, amb la organització de tallers participatius i de co-creació.

marq_1

marq_2