Sou a: Inici / Hemeroteca / Escenografia, portes obertes

Escenografia, portes obertes

L'institut del Teatre realitzarà portes obertes per a interessats en l'escenografia
Escenografia, portes obertes

4 març 2016

Els estudis d’ESCENOGRAFIA ofereixen una ampli ventall de sortides laborals més enllà de les arts escèniques. Des de l’Institut del Teatre us ho volem donar a conèixer.

L’escenògraf és el professional que dissenya el context de l’acció, el que dissenya l’espai, el vestuari i la il·luminació de l’escena, i com a tal té competències professionals en molts àmbits:

-          arts escèniques en viu: teatre, dansa, òpera, circ, concerts...

-          audiovisuals: cinema, televisió, vídeo escena, espots publicitaris...

-          arts expositives: museografia, exposicions, disseny d’aparadors, estands, fires, instal·lacions...

-          esdeveniments: cerimònies, mítings, publicitat...

L’Institut del Teatre té, com a centre de formació, tres valors afegits:

-          Unes instal·lacions absolutament equipades per a la formació de professions vinculades a l’escena del segle XXI.

-          Una aposta per a la formació integrada de les professions de les arts escèniques (Direcció i dramatúrgia, Escenografia, i Interpretació), essent així un centre de gestació de companyies o equips de professionals del futur.

-          Un centre amb una consolidada connexió amb la professió tan a nivell nacional com internacional, que ajuda a donar projecció als nostres graduats.

L’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona vol donar a conèixer els estudis de l’especialitat d’ESCENOGRAFIA . Us proposem tres vies:

1. Fer una visita guiada a l’Institut del Teatre, on us explicarem en què consisteixen els estudis i la professió d’escenografia, i on podreu veure les instal·lacions de què disposem.

Proposem com a dates per aquestes visites els dimecres 13, 20 i 27 d’abril, en horari de 16.00 a 18.00 h. No obstant tenim flexibilitat tant en les dates com en els horaris d’aquesta proposta, per adaptar-nos a les activitats dels vostres centres.

1. Oferim xerrades als centres que hi tinguin interès,  per tal d’explicar els estudis i la professió d’escenografia.

1. Organitzem el taller d’escenografia “ESCENOGRAFIA. Un art i una professió” que s’impartirà a la seu de l’Institut del Teatre de Barcelona, durant tres dies seguits:

-       Dimecres 13 d’abril de 16.30 a 19.30 h

“Què és l’escenografia”

Ponents: Elisabet Castells, Marta Rafa

-       Dijous 14 d’abril de 16.30 a 19.30 (sessió que es farà al Teatre Lliure de Montjuïc)

“El treball de l’equip artístic en el procés d’escenificació”

Ponents: Alejandro Andújar, Xavi Clot, Maria Albadalejo i Jorge Salcedo.

Anada al teatre: A teatro con Eduardo (Sala Fabià Puigserver a les 20.30 h)

Versió i Direcció: Lluís Pascual

Escenografia: Alejandro Andújar i Lluís Pascual

Vestuari: Alejandro Andújar

Il·luminació: Xavi Clot

-       Divendres 15 d’abril de 16.30 a 19.30

“Sortides professionals de l’àmbit escenogràfic”

Ponents: Ignasi Cristià, Montse Amenós, Elisa Sanz

Aquest taller constarà de tres sessions i cada una d’elles tindrà un objectiu molt concret.

La primera sessió es dedicarà a explicar en què consisteix la professió d’escenògraf, la segona sessió estarà dedicada a explicar la feina de l’equip artístic en un procés d’escenificació, i finalment la darrera sessió la dedicarem a explicar sortides laborals que pot oferir la formació d’Escenografia.

La segona sessió inclou una visita al Teatre Lliure des d’on coneixerem l’equip artístic que presenta l’obra A teatro con Eduardo.

Per tal de participar-hi, caldrà inscriure’s a la Secretaria Acadèmica de l’Institut del Teatre (inscripció oberta del 7 de març al 8 d’abril)

El taller “ESCENOGRAFIA; Una art i una professió” és gratuït. Les despeses de l’anada al teatre que s’organitza aniran a càrrec dels inscrits.  L’Institut del Teatre oferirà entrades amb descompte per veure l’espectacle.

Si esteu interessats en participar d’alguna d’aquestes activitats, us preguem que us poseu en contacte amb nosaltres via correu electrònic aesad.it@institutdelteatre.cat o bé trucant als telèfons 93 227 39 00 – 93 227 39 38.