Sou a: Inici / Hemeroteca / Fem nostre l'espai públic!

Fem nostre l'espai públic!

Els proper dies 7, 8,9 d’octubre, festa major de la esquerra de l’Eixample, estudiants de la ETSA Vallès exposaran idees i interpretacions de les reivindicacions dels veïns sobre el futur aspecte del carrer Consell de Cent a l’entorn del espai Germanetes .
Fem nostre l'espai públic!

4 octubre 2016

Dins del marc de l'assignatura Construcció i condicionament de l'espai urbà, els propers dies 7, 8 i 9 d'octubre, estudiants de l'ETSAV participaran a la festa major de l'esquerra de l'Eixample de Barcelona.

Allà, s'hi exposaran idees i interpretacions sobre les reivindicacions dels veïns sobre el futur aspecte del carrer Consell de Cent a l'entorn de l'espai Germanetes. Aquest espai ha estat objecte de reivindicació durant anys per associacions del barri, amb la intenció d'aconseguir dues coses: la peatonalització de la zona al voltant dels carrers Consell de Cent i Compte Borrell així com la cessió d'espais (espai Germanetes en particular però pensant en tots els espais buits del barri) als propis habitants per a la seva autogestió.

Ja des de l'any passat, l'assignatura es centra en aquesta zona, havent treballat varis temes de la mateixa: el quadrimetre de tardor, sobre el 'Camí protegit', el quadrimestre de primavera sobre 'La modificació de la secció transversal' i ara, començant el nou curs, treballant per ara sobre l'aportació d'idees que estudiants d'arquitectura poden donar als propis veïns de la zona. Amb tot, els treballs seran objecte d'exposició durant aquests tres dies de Festa Major. També, hi haurà dos actes oficials de debat i participació:
-Dissabte 8 d'octubre, 12h: Presentació del procés participatiu per "Un Consell de Cent per viure", a càrrec de Francesc Magrinyà (Conseller de Districte)
-Dissabte 8 d'octubre, 16:30h: El futur de l'Illa Germanetes i el carrer Consell de Cent, a càrrec de Montserrat Ballarín Espuña (Regidora del Districte de l'Eixample).

Més informació: https://recreantcruilles.wordpress.com/