Sou a: Inici / Hemeroteca / Inici del màster MPDA

Inici del màster MPDA

Comença la primera edició del màster professional impulsat per l'ETSAV dins l'oferta de titulacions de la UPC School i sota la direcció del professor Ramon Sastre. Té una durada d'un any i s'estructura en dos postgraus que també poden ser cursats de manera independent. El màster s'imparteix totalment en anglès i s'inicia amb un grup internacional d'estudiants matriculats.
Inici del màster MPDA

_17 octubre 2016. Després de quatre anys d'experimentar amb continguts i formats pedagògics amb l'assignatura Parametric Architecture, el professor Ramon Sastre i l'ETSAV han fet un pas endavant per a l'educació dels futurs professionals. Avui presentem el

Màster's degree in Parametric Design in Architecture

L'aparició de les tecnologies de la informació i comunicació, TIC, ha suposat un canvi de paradigma en l'arquitectura. El disseny paramètric, la fabricació digital, la impressió 3D i el prototipatge estan revolucionant l'escenari de l'arquitectura del segle XXI i obren portes a nous models de desenvolupament sectorial i nous perfils professionals multidisciplinaris capaços d'afrontar els reptes d'aquest canvi socioeconòmic.

El projecte arquitectònic és un procés complex que ha de permetre la vinculació de la gestió del coneixement amb el disseny d'una manera operativa. Anomenem paràmetres a totes les categories d'informació que afecten la presa de decisions en el desenvolupament d'un projecte. Aquest és l'objectiu de l'arquitectura paramètrica: anar més enllà de la geometria i la forma per dissenyar un sistema entre totes les variables / categories que intervenen en el procés. Aquest és el potencial que ofereixen les eines de programari actuals com GrasshoperRhinocerosRevitDynamo BIM (Building Information Modeling), que permeten canviar el procés de disseny convertint als arquitectes en constructors de sistemes i no només de models.

En aquest context, molts cursos actuals ofereixen una visió parcial sobre la base de l'aplicació directa dels programaris en les màquines de control numèric per a produir objectes complexos. Aquest màster, però, ofereix un enfocament integral: capacita de forma als professionals en creació arquitectònica avançada, centrada en l'eficiència en els edificis i el compromís mediambiental.

El màster professional Parametric Design in Architecture es divideix en dos postgraus independents, enfocats de forma dinàmica al procés creatiu i a la fase de producció aplicada. El primer, Digital Design and 3D Fabrication, permet adquirir els coneixements en geometria paramètrica, fabricació digital i l'arquitectura contemporània necessaris per desenvolupar el potencial del disseny paramètric. El curs incorpora tallers pràctics sobre el programaris paramètrics, geometria o màquines de control numèric, destinats a resoldre problemes reals de disseny arquitectònic complex. En el segon, Performative Parametric Design, les aplicacions reals seran explorades per mitjà del disseny paramètric i el comportament dels objectes dissenyats seran verificats a fons, exigint a la fabricació digital el mateix rigor i requisits que esperem del disseny arquitectònic tradicional. En aquest mòdul, es busca la interacció i sinergies entre el disseny paramètric i l'aplicació de les algoritmies a altres disciplines com el BIM, el disseny urbà, la planificació, la construcció, les estructures, les instal·lacions, els serveis o el clima per obtenir resultats més eficients i sostenibles.

[+info]

arxivat sota: ,