Concurs ARCHmedium: Sydney Rehearsal Follies SRF

12/12/2016

Nou concurs internacional ARCHmedium per estudiants. Inscripció fins el 12 de març 2017 i entrega fins el 27 de març 2017

12 desembre 2016

RESUM

El territori de la ciutat de Sidney està atravessat per la immensa badia de Sidney que configura un límit coster extens i sinuós a resguard del oceà Pacífic. Sobre la badia s'hi emplacen múltiples illes, ports esportius, parcs nacionals, edificacions i ponts.

La badia de Sidney afiança el seu caràcter metropolità a partir de l'obra de l'arquitecte danès Jorn Utzon, la Casa de l'Òpera de Sidney. L'òpera de Sidney acull principalment obres de teatre, ballet i òpera, siguent l'emblema de la ciutat i una de les icones arquitectòniques més importants a nivell mundial.

Sidney és la ciutat més gran i poblada d'Australia, així com la capital cultural i musical del país. És una de les ciutats més multiculturals del món, diversitat que es veu reflexada en la cultura popular i en l'expressió de la música.

PROPOSTA

El projecte d'Utzon per l'òpera de Sidney va ser triat guanyador entre 233 propostes presentades a un concurs internacional d'arquitectura a l'any 1955. Seixanta anys més tard amb respecte el concurs original, desde ARCHmedium proposen la creació d'un nou pavelló integral dedicat a la música que complementi els usos escènics de la famosa òpera i afegeixi valor al conjunt emblemàtic.

Ubicat entre els arbres centenaris del parc del jardí botànic i a escassos metres de l'Òpera, el concurs haurà de resoldre el programa d'un nou centre d'assaig i concerts integrant-se correctament a l'emplaçament.

Com es relaciona un equipament dedicat a la música amb un espai públic?

Més informació: http://student.archmedium.com/es/concurso/srf/