Sou a: Inici / Hemeroteca / Concurs ARCHmedium: Sydney Rehearsal Follies SRF

Concurs ARCHmedium: Sydney Rehearsal Follies SRF

Nou concurs internacional ARCHmedium per estudiants. Inscripció fins el 12 de març 2017 i entrega fins el 27 de març 2017
Concurs ARCHmedium: Sydney Rehearsal Follies SRF

12 desembre 2016

RESUM

El territori de la ciutat de Sidney està atravessat per la immensa badia de Sidney que configura un límit coster extens i sinuós a resguard del oceà Pacífic. Sobre la badia s'hi emplacen múltiples illes, ports esportius, parcs nacionals, edificacions i ponts.

La badia de Sidney afiança el seu caràcter metropolità a partir de l'obra de l'arquitecte danès Jorn Utzon, la Casa de l'Òpera de Sidney. L'òpera de Sidney acull principalment obres de teatre, ballet i òpera, siguent l'emblema de la ciutat i una de les icones arquitectòniques més importants a nivell mundial.

Sidney és la ciutat més gran i poblada d'Australia, així com la capital cultural i musical del país. És una de les ciutats més multiculturals del món, diversitat que es veu reflexada en la cultura popular i en l'expressió de la música.

PROPOSTA

El projecte d'Utzon per l'òpera de Sidney va ser triat guanyador entre 233 propostes presentades a un concurs internacional d'arquitectura a l'any 1955. Seixanta anys més tard amb respecte el concurs original, desde ARCHmedium proposen la creació d'un nou pavelló integral dedicat a la música que complementi els usos escènics de la famosa òpera i afegeixi valor al conjunt emblemàtic.

Ubicat entre els arbres centenaris del parc del jardí botànic i a escassos metres de l'Òpera, el concurs haurà de resoldre el programa d'un nou centre d'assaig i concerts integrant-se correctament a l'emplaçament.

Com es relaciona un equipament dedicat a la música amb un espai públic?

Més informació: http://student.archmedium.com/es/concurso/srf/

arxivat sota: ,