Sou a: Inici / Hemeroteca / Bitllet d'Anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn

Bitllet d'Anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn

Dijous, 29 de juny, a la Sala Emprèn de Barcelona Activa (Carrer Llacuna, 162, Barcelona)
Bitllet d'Anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn

25 juny 2017

La jornada 'Bitllet d'anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn' que es durà a terme el proper dijous 29 de juny.

Durant la jornada es presentaran estudis de recerca entorn la mobilitat internacional juvenil, que ofereixen una visió acadèmica, però també vivencial sobre aquest fenomen:

• Migracions juvenils intraeuropees en context de crisi econòmica, amb Joan Ganau.
  • Londres no és el Regne Unit. Experiències d’emigració de joves catalans a Londres, amb Clara Rubio.
  • Però allà no fa molt de fred? Emigració juvenil espanyola a Noruega, amb Susanne Bygnes.
  • Diagnosi d’altres estudis i dades existents sobre joves que tenen la intenció de marxar, que han marxat, i que estan fora i es plantegen tornar a Catalunya. A càrrec de Jordi Estivill, tècnic de la Unitat d’Anàlisi de la Realitat juvenil del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona.

La jornada també oferirà un espai de trobada i d’intercanvi d’experiències entre joves que han viscut a l’estranger i professionals experts en l’àmbit de la Mobilitat internacional. En aquest sentit, es comptarà amb la participació dels i les joves:

• Lorena González, jove retornada desprès de participar en un projecte dins del Servei de Voluntariat Europeu a Lituània.
  • Eva Fancelli, jove que actualment està fent d’au-pair al Regne Unit desprès de formar part d’un projecte del Servei de Voluntariat Europeu a Eslovènia.
  • Jordi Ardanuy i Ivan Gordillo: joves retornats que, desprès de fer una estada a Països Baixos i Dinamarca, respectivament, han fundat la startup Studio Khamai.
  • Mònica de Ayguavives: jove retornada desprès de viure a diferents països fent pràctiques, estudiant i treballant.

S'hi explicaran, de manera resumida, les línies d’acció del futur Programa Retorn amb oportunitats, perfilades en 4 grans eixos: Informació i tramitació per al retorn, Emancipació: treball i habitatge, Vivència sociocultural-emocional, Competencial.

Finalment s'acabarà amb un pica-pica i un espai de networking entre, joves, professionals de joventut i mobilitat internacional.

Data: Dijous 29 de juny de 2017, de 9:15 a 14:30
Lloc: Sala Emprèn al Centre per a la Iniciativa Emprenedora Glòries de Barcelona Activa (c. Llacuna, 162-164)
INSCRIPCIONS: A través del formulari en línia bit.ly/AnadaiTornada29 (aforament limitat)
Organitza: Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa, amb la col·laboració de la Universitat de Bergen (UiB)