Sou a: Inici / Hemeroteca / Beques i ajuts a l'estudi: prepara't per a la matrícula!

Beques i ajuts a l'estudi: prepara't per a la matrícula!

Aquest mes de juliol hauràs de formalitzar la matrícula per al curs 2017-2018.
Beques i ajuts a l'estudi: prepara't per a la matrícula!

5 juliol 2017_  Aquest mes de juliol hauràs de formalitzar la matrícula per al curs 2017-2018. Recorda que si demanes per primera vegada la condició de becari MECD, pots sol·licitar abans de matricular-te l'acreditació de caràcter econòmic (MATRC) de l'AGAUR, que et permetrà formalitzar la matrícula condicional de beca i no pagar els crèdits que matriculis per primera vegada (els que no repeteixis).

El termini per demanar la MATRC és del 16 de juny al 16 d'octubre de 2017 i ho has de fer a través del portal de tràmits de la Generalitat de Catalunya. L'acreditació MATRC no és la sol·licitud de beca i, independentment del resultat d'aquesta acreditació, tens l'obligació de sol·licitar la beca del MECD a través de la seva seu electrònica.

Si, en canvi, vas ser becari del MECD el curs anterior i compleixes els requisits acadèmics, el sistema et permetrà matricular-te com a becari condicional. Has de tenir en compte que aquesta exempció de pagament està condicionada a la sol·licitud i l'atorgament de les beques MECD. Recorda que quan la convocatòria del MECD estigui oberta, hauràs de sol·licitar també obligatòriament la beca a través de la seva seu electrònica.

A banda de la beca del Ministeri, et recordem que pots sol·licitar la beca Equitat de la Generalitat de Catalunya per obtenir una bonificació en el preu públic dels crèdits matriculats per primera vegada. La beca s'atorga en funció del tram que et correspongui segons la renda familiar computable i el nombre de membres de la unitat familiar.

La UPC, a més, t'ofereix la possibilitat de fraccionar el pagament de la matrícula: en dos terminis en les matrícules quadrimestrals i en tres terminis en el cas de les matrícules anuals.

Els estudiants dels màsters habilitants podran sol·licitar la beca Equitat

Com a novetat per al proper curs 2017-2018, els estudiants que cursin màsters habilitants per a l'exercici de professions regulades podran demanar aquesta beca quan s'obri la convocatòria.

Revisió dels trams de renda més baixos de la beca Equitat per a graus

Enguany, els estudiants de grau amb trams de renda més baixos (trams 1 i 2) gaudiran d'una rebaixa del preu de la matrícula del 80 % per al tram 1 i del 70 % per al tram 2.

Es manté la bonificació del preu del crèdit per a les enginyeries

Pots sol·licitar la reducció de 3,76 euros per crèdit matriculat per primera vegada si els teus estudis van canviar el coeficient d'estructura docent de B a C el curs 2013-2014 (qualsevol enginyeria). És independent del tram de renda familiar, però és imprescindible sol·licitar la beca Equitat.

Ajuts UPC per circumstàncies sobrevingudes tant per a estudiants de grau com de màster

Concessió d'ajuts econòmics a estudiants amb circumstàncies personals sobrevingudes (pèrdua del lloc de treball, embargaments, desnonaments o fets similars), de forma que puguin progressar en els estudis.

Campanya 0'7%: matricula't en solidaritat!

Col·labora en el programa de cooperació per al desenvolupament de la UPC amb una aportació voluntària de 5 euros amb la teva matrícula.

No t'oblidis de res amb el calendari acadèmic 2017-2018

Ja s'ha publicat el nou calendari per al proper curs 2017-2018 amb la informació més rellevant.

Beques Red Eléctrica de España per a nous graduats

La Fundación SEPI i Red Eléctrica de España convoquen 61 beques de pràctiques ampliables, adreçades a estudiants que acaben de finalitzar els estudis de grau o màster. Termini fins al 29 d'agost de 2017.