Sou a: Inici / Hemeroteca / «Young Catalonia», a la revista Arquitectura Viva

«Young Catalonia», a la revista Arquitectura Viva

El número monogràfic 199 (2017) de la revista dedica les seves pàgines a l'obra d'HArquitectes, MAIO i Toni Gironès, entre d'altres.
«Young Catalonia», a la revista Arquitectura Viva

21 novembre 2017_ Sota el títol «Young Catalonia», la revista Arquitectura Viva fa un recull de l'obra de diversos arquitectes catalans, entre els que destaquen els despatxos HArquitectes i MAIO, integrats per professors de l'ETSAV com Roger Tudó i Josep Ricart, així com Anna Puigjaner respectivament. També es destaca l'obra de'n Toni Gironès, alumni de l'ETSAV i professor a l'Escola d'Arquitectura de Reus, URV.

Tal i com afirma a l'editorial el director d'Arquitectura Viva Luis Fernández-Galiano, «davant la resplendor enlluernadora de les arquitectures de la social-opulència [...] les generacions més joves practiquen l'alfabet de la contenció i de la senzillesa. Obligats per la inevitable austeritat dels pressupostos públics i privats, però moguts també per l'obstinació ètica de construir només el necessari, aquests nous arquitectes persegueixen la pertinència en desprendre's de l'accessori, la continuïtat amb l'existent i l'atenció renovada al medi ambient, el clima i l'energia. Modestes en les seves dimensions i ambicioses en el seu propòsit, les obres d'aquesta generació marquen un camí d'exigència i rigor».

[+ Info a Arquitectura Viva]

arxivat sota: , ,