Sou a: Inici / Hemeroteca / Tallers de construcció de Betezé Open Architecture Systems: estiu 2018

Tallers de construcció de Betezé Open Architecture Systems: estiu 2018

Betezé ofereix aquest estiu una sèrie de tallers Coberta, Murs i Fonaments, dins del seu projecte Casa km X que pretén demostrar el potencial que té la construcció amb materials naturals i no contaminants.
Tallers de construcció de Betezé Open Architecture Systems: estiu 2018

Casa km X és un projecte que pretén demostrar el potencial que té la construcció amb materials naturals i no contaminants. Utilitzant els recursos que ens ofereix l'entorn immediat, es construirà un refugi efímer de 17m2 a través de la manupulació de pedres (per als fonaments), terra crua (per als murs) i fusta+bambú (per a la coberta) en una activitat dividida en les 3 fases del procés.

Casa km X

L'activitat que preparen per a aquest estiu per als estudiants dels diferents graus de l'àmbit de la construcció, és composta per una sèrie de tallers per la construcció d'un volum arquitectònic efímer complet. L'activitat es divideix en tres fases repartides durant els mesos d'estiu on a través de tallers participatius els participants puguin formar part activa en els diferents processos constructius:

- fonamentació_maçoneria (25 juny - 30 juny)
- murs_tècnica mixta de btc i tàpia (27 agost - 1 setembre)
- coberta_amb bambú i fusta (3 setembre - 8 setembre).

La voluntat és de construir aquest volum amb el mínim impacte possible mirant d'agafar el material dels indrets propers a l'emplaçament per un cop finalitzada analitzar quin ha sigut el radi d'influència de l'activitat.

Betezé és un col·lectiu d’arquitectes i enginyers formats en diferents facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya. El seu objectiu és difondre arreu del món les tècniques i els mètodes constructius per una arquitectura sostenible i responsable.

La seva plataforma online betezé.org permet als usuaris descarregar-se plànols senzills i intuïtius per al muntatge autònom d’eines per a la construcció, com ara les premses de brics de terra comprimida (BTC).

[+ info]: https://www.beteze.org/

workshop beteze

muros beteze

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------