Sou a: Inici / Hemeroteca / 8th Sustainable Summer School

8th Sustainable Summer School

Convocatòria oberta per a la 8th Sustainable Summer School al monestir de Nikolaus a Jüchen, Alemanya del 12 al 19 d'agost de 2018
8th Sustainable Summer School

Smartphones, Resources and Human Rights —    A Trans-Disciplinary Approach

S'ha obert la convocatòria per a la 8a escola d'estiu sostenible, que tindrà lloc al monestir de Nikolaus a Jüchen, Alemanya del 12 al 19 d'agost de 2018. Per a aquesta Escola d'Estiu el tema és "Smartphones, Recursos i Drets Humans".

La introducció dels smartphones és una de les innovacions culturals més sorprenents des de la invenció de la impressió. En una dècada, els telèfons intel·ligents han afectat radicalment a la nostra vida quotidiana. Aquesta innovació revolucionària acaba d'accelerar de manera radical els canvis en les nostres vides, els nostres patrons culturals i econòmics, i fins i tot els nostres cossos.

D'altra banda, la producció i l'ús de telèfons intel·ligents tenen enormes impactes sobre els fluxos materials a tot el món, desafiant tots els esforços cap a una economia circular. Els impactes no es limiten únicament als recursos del planeta, sinó que també afecten a totes les persones que estan sotmeses a l'extracció de recursos, el seu benestar, la seva situació política i ecològica, i la seva situació de drets humans. Ens immersionarem en aquests contextos desafiadors en un taller intensiu d'una setmana amb un fort enfocament transdisciplinari.

Socis d'escola d'estiu

Els socis de l'escola d'estiu sostenible col·laboren des del 2008, per tal de proporcionar informació sobre la investigació, els estàndards, les pràctiques i les perspectives del Disseny Sostenible a totes les disciplines afiliades. La 8a Escola d'Estiu Sostenible està organitzada per:

Ecosign, Academy for Sustainable Design, Colònia, Alemanya

Folkwang Universitat de les Arts, Essen, Alemanya

Sustainable Transition - Design for the World e.V., Colònia, Alemanya

Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech, Espanya

Institut Wuppertal per al clima, el medi ambient i l'energia, Alemanya

A qui va dirigit?

Estudiants de grau i diplomatura, màster i doctorat i joves professionals dels àmbits de: Disseny i Enginyeria, Arquitectura i Construcció, Economia i Empresa, Sostenibilitat i Drets Humans, Política i Sociologia, Humanitats i Arts, Estudis Culturals i Ciències del Material, Informàtica i Geologia, Educació i Geografia, Logística, economia circular i altres disciplines de rellevància i interès.

Inscripcions

El nombre de participants es limita a 40 persones. Per a preguntes relacionades amb la inscripció, poseu-vos en contacte amb info@sustainable-summer-school.org. Juntament amb la vostra sol·licitud, envieu una carta de presentació d'una pàgina (PDF) que descrigui la vostra motivació per al tema i el vostre perfil acadèmic o professional.

Tarifes de matrícula i allotjament

560 € per a matrícula i allotjament en pensió completa al monestir de Nikolaus (www.nikolauskloster.de)

[+ info i inscripcions]:  www.sustainable-summer-school.org

6th Sustainable Summer School 2014 from sustainable-summer-school on Vimeo.