Sou a: Inici / Hemeroteca / Guanyadors dels Premis FAD 2018

Guanyadors dels Premis FAD 2018

Els Alumni ETSAV Jaume Mayol i Irene Pérez (TEd'A) han obtingut dos merescuts guardons.
Guanyadors dels Premis FAD 2018

L'ETSAV als Premis FAD 2018
60a edició

10 juny 2018_ La 60a edició dels PREMIS FAD ja té guanyadors. Juntament amb els finalistes i seleccionats, és hora de fer un repàs dels alumniprofessors de l'ETSAV que hi han tingut presència. Felicitats a tots els equips!

Premiats

El Premi FAD INTERNACIONAL 2018 del jurat i de l'opinió ha estat atorgat ex-aequo als Alumni de l'ETSAV Jaume Mayol i Irene Pérez (TEd'A), per l'escola a Orsonnens, Suïssa. El jurat ha destacat que el "volum compacte i neutre pren com a model la construcció tradicional suïssa per projectar una mirada contemporània sobre el sistema constructiu que el defineix. L’ús de l’estructura no com a mer actor mecànic, sinó com a estructurador espacial del programa, les circulacions i la llum, atorguen caràcter a l’interior del volum."

El Premi FAD INTERIORISME 2018 del jurat i de l'opinió ha estat atorgat, també, als Alumni de l'ETSAV Jaume Mayol i Irene Pérez (TEd'A), per la rehabilitació de Can Picafort, a Santa Margalida. El jurat ha considerat que "destaca per la utilització hàbil i sensible dels materials, esprement les possibilitats de la ceràmica amb diferents cal·ligrafies constructives. S’aconsegueix un espai domèstic càlid i humà, de perfecta imperfecció. Eleva a una dimensió poètica la construcció artesanal."

Finalistes

En la categoria d'Arquitectura, el centre cívic Lleialtat Santsenca 1214, a Barcelona, de David Llorente, Josep Ricart, Xavier Ros i Roger Tudó (HArquitectes):

En la mateixa categoria, la rehabilitació de la casa Vicens d'Antoni Gaudí, a Barcelona, obra de José Antonio Martínez Lapeña, Elías Torres i David García (Jamlet):

També en la categoria d'Arquitectura, l'obra casa 1413 a Ullastret, Girona, de David Llorente, Josep Ricart, Xavier Ros i Roger Tudó (HArquitectes):

En la categoria d'interiorisme, destaquem la presència de l'Alumni de l'ETSAV: Emiliano López i Mónica Rivera (López Rivera), amb uns apartaments turístics a Santiago de Compostela.

Menció del Jurat

Cal destacar la Menció del Jurat Pensament i Crítica 2018 al llibre Four Wheelchair-User Architects, de Natalia Pérez, Marta Bordas, Sergio Garcia i Carlos Vidal, arquitectes titulats de l'ETSAV. El Jurat valora que "si bé aquest no és el tipus de llibre habitual entre els finalistes d’un premi de pensament i crítica, el jurat li reconeix l’interès a l’hora de situar l’experiència i la reflexió arquitectònica en primera persona davant una realitat encara molt allunyada de la necessària normalització, l’accessibilitat."

Seleccionats

En la categoria d'Arquitectura, han estat seleccionats els treballs de Manuel Bailo i Rosa Rull (Bailo Rull), Hàbitat Natura, a Sant Cugat del Vallès, i d'Eduard Callís i Guillem Moliner (Unparelld'arquitectes), edifici de serveis a la ciutat esportiva del Morrot, Olot.

En la categoria d'Interiorisme, ha estat seleccionat el treball de Jaume Mayol i Irene Pérez (TEd'A), habitatge de Ca na Laia i en Biel, a Barcelona.

En la categoria de Ciutat i Paisatge, han estat seleccionats els treballs de Jordi Segura i Marc Manzano, intervenció en l'espai públic d'Horta de Sant Joan, i de Margarita Jover (Alday Jover), remodelació del Passeig Vara de Rey a Eivissa.

En la categoria d'Intervencions Efímeres, han estat seleccionats els treballs d'Emiliano López i Mónica Rivera (López Rivera), Umbrales Domésticos, a la galeria Angels, Barcelona, i d'Inés de Rivera, Núria Salvadó, Daniel Lorenzo i Roger Sauquet, Carrer Pilot, a Salou.

Més informació: ARQUINFAD

arxivat sota: , , ,