Sou a: Inici / Hemeroteca / Arrenca l'SDE 2019

Arrenca l'SDE 2019

Queden 17 dies, encara falta molt! Ajudan's a participar en la SDE2019
Arrenca l'SDE 2019

L'equip TO ETSAV —participant en l'edició 2019 de la competició Solar Decathlon Europe, que tindrà lloc durant el proper mes de juliol a Szentendre, Hongria— ja està aixecant el prototipus en els terrenys de l'Escola.

El repte del concurs és la construcció real d’un habitatge en 12 dies, i la competició amb altres equips universitaris segons un seguit de proves des d’arquitectura, urbanisme i comunicació a eficiència energètica i innovació, amb un total de 10 proves.

El projecte ETSAV però, vol anar més enllà; no és suficient parlar d’arquitectura sostenible, i aquesta no pot existir sense un habitant conscient. També que és fonamental un canvi d’hàbits i que l’arquitectura respongui a aquesta necessitat.

L'edifici TO és l’expressió de molts mesos de treball, una eina educativa i de comunicació. És també una crítica al parc d’habitatge existent i als hàbits que en deriven, i planteja com l’arquitectura pot contribuir a un nou model de vida.

Per poder portar endavant el projecte s'ha buscat la complicitat d'empreses i institucions que han donat material/hores de treball, però encara falta molt més. Per això l'equip ha iniciat una campanya de micro-mecenatge.