Sou a: Inici / Hemeroteca / Presentació TO SDE 2019

Presentació TO SDE 2019

La competició està en marxa!
Presentació TO SDE 2019

El divendres 14 de juny 2019, s'ha presentat oficialment el prototipus TO, representant de l'ETSAV a la competició Solar Decathlon Europe 2019, que tindrà lloc els dies 12 i 28 de juliol a Szentendre, Hongria.

L’equip TO està format per 38 estudiants i estudiantes d’arquitectura de l’Escola i serà la 4a vegada que un equip de la UPC participa en aquesta competició.
A nivell estatal també participen les escoles de Sevilla i València i en total han superat la fase prèvia i podran participar en la competició final 11 equips, compostos per estudiants de 29 universitats diferents de 4 continents i 9 països.

En aquesta fase prèvia de selecció un comitè internacional va valorar (el passat novembre 2017) les propostes seguint 23 aspectes relacionats amb:

• la innovació tècnica i aproximació aplicada del disseny
  • l’organització i planificació del projecte
  • el compromís de patrocinadors i suport per als equips: planificació financera, participació de recursos existents i actors industrials,     potencial de captació de fons
  • les invencions i novetats conceptuals en el disseny del prototip, i els beneficis directes i indirectes que poden aportar
  • el potencial empresarial de l’edifici i la gestió del risc del projecte
  • l’alineació del projecte amb els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides.

Un cop acabada la competició els edificis quedaran en exposició al Solar Village fins al 29 de setembre i després el prototip es re-construirà, al novembre del 2019, al UPC Campus Diagonal-Besòs.

Una de les condicions de la competició és que els edificis construïts puguin tenir una 2a vida més enllà de la SDE. S’està treballant amb l'Ajuntament de Barcelona perquè el prototip es transformi en un equipament domèstic, seu per a projectes d'investigació i de formació en el camp de la sostenibilitat i l'habitatge.

[Més informació]