Sou a: Inici / Hemeroteca / Primers resultats Sustainable Lifestyle Accelerator Project

Primers resultats Sustainable Lifestyle Accelerator Project

Les families participants han aconseguit reduïr fins a un 18 % la seva petjada mediambiental.
Primers resultats Sustainable Lifestyle Accelerator Project

En aquesta primera fase les 7 famílies de Sant Cugat participants han monitoritzat els seus consums domèstics per poder calcular dos indicadors:  la petjada de carboni (emissions de diòxid de carboni associades a l’estil de vida), i la petjada material (consum de recursos naturals necessaris per a mantener l’estil de vida).

Amb les dades obtingudes i l’assessorament d’experts les famílies van desenvolupar el seu propi full de ruta per adoptar estils de vida més sostenibles i durant 2-3 mesos han aplicat aquestes mesures destinades a reduïr l’impacte ambiental de les seves activitats.

Estudiants del MOOC LOW3: Living Zero! han treballat com a consultors energètics i han realitzat els certificats energètics dels habitatges, sota la direcció de l'investigador de l’ETSAV – UPC Torsten Massek.

Desprès d’aquest període experimental les famílies havien reduït entre un 6 i un 18% les seves emissions de carboni, canviat hàbits en el seu dia a dia, en àmbits com la nutrició, mobilitat, lleure, etc.

En la trobada que va tenir lloc el passat 15 de juny les famílies van compartir els resultats i es van mostrar molt satisfetes amb l’experiència, motivades per seguir reduït el seu impacte al medi ambient, tot i que també van expresar el desitg de tenir més coneixements i eines especifiques per poder assollir aquest objectiu.

El projecte inicia ara la seva segona fase amb la creació d’una plataforma online (el seu llençament està previst per octubre 2019) amb l’objectiu d’arribar a 500 llars durant aquest any i aconseguir la participación de més de 10.000 a cada un dels 7 països participants.

La UPC participa en aquest projecte juntament amb altres sis socis internacionals: el Wuppertal Institut, d’Alemanya, i D-Mat, de Finlàndia —ambdós coordinadors del projecte—; el Metropolitan University College Copenhagen, de Dinamarca; l’Indraprastha Institute of Information Technology, de l’Índia; Design your action, de Mèxic, i Future.camp, de Suïssa.