Sou a: Inici / Hemeroteca / "Moscow: A guide to Soviet modernist architecture 1955-1991"

"Moscow: A guide to Soviet modernist architecture 1955-1991"

Presentació a càrrec dels autors - Anna Bronovitskaya i Yury Palmin. Dijous 26 de setembre, 11 h, Sala d'Actes
"Moscow: A guide to Soviet modernist architecture 1955-1991"

L'any 2016 es va publicar "Moscow: A Guide to Soviet Modernist Architecture 1955-1991", que va concloure una sèrie de conferències sobre arquitectura moderna soviètica al GARAGE Museu d'Art Contemporani de Moscou, Rússia, impartides per l’Anna Bronovitskaya. El llibre inclou informació sobre gairebé 100 edificis del que es descriu com "el període més subestimat de l'arquitectura soviètica". Aquesta és la primera guia per reunir l'arquitectura realitzada durant les tres dècades entre Khrushchev i Gorbatxov, del modernisme ingenu del "desglaç" de finals de la dècada de 1950 i fins al postmodernisme. L'agost de 2019 es va publicar una edició revisada i ampliada en anglès. Arran d’aquesta publicació fem una presentació de la versió anglesa d'aquest llibre a Barcelona de la mà dels seus autors, Anna Bronovitskaya i Yuri Palmin. La presentació serà en anglès.

Anna Bronoviskaya és investigadora, professora d'història de l'arquitectura de MARKHI - Moscow Architectural Institute i cofundadora d'IMO - Institut de Modernisme de Moscou, institució dedicada a l'estudi del patrimoni de l'arquitectura nacional dels anys seixanta -1980 en un ampli context cultural i social, que busca aclarar el seu lloc en la història de l'arquitectura mundial. Per l’altra banda, Anna és l’autora de diverses publicacions, com ara un llibre "Leonid Pavlov", un recentment publicat "Alma-Ata: Guia d'arquitectura modernista soviètica, 1955-1991", co-editora d’informe Moscow Heritage at Crisis point, comissionat per DoCoMoMo International, co-comissaria del 4t Biennal Internacional d'Arquitectura de Rotterdam i editora de revistes Project Russia i Project International, a part de ser una professora convidada de GARAGE MCA.

Yury Palmin és el fotògraf del llibre.

També es farà la presentació dimecres 25 a les 19 h a la llibreria COAC, Pl. Nova, 5, i el divendres 27 a les 18h a la Casa Rússia, carrer de Josep Anselm Clavé, 31.