Sou a: Inici / Hemeroteca / TFM "Al Voltant" seleccionat com a millor projecte

TFM "Al Voltant" seleccionat com a millor projecte

Plataforma Arquitectura ha seleccionat el projecte de l'ETSAV entre "els millors projectes de fi de carrera d'Espanya del 2019"
TFM "Al Voltant" seleccionat com a millor projecte

Plataforma Arquitectura i Archdaily fan una convocatòria anual de projectes final de carrera per tal de valorar i difondre el treball de les escoles d'arquitectura. Aquest curs es van inscriure a la convocatòria oberta prop de 50 propostes i se'n van seleccionar 6, corresponents a l'escola d'arquitectura de Madrid (3 propostes), San Pablo CEU, Cartagena i Vallès, amb el projecte del Màster en Arquitectura MArq ETSAV:

Al Voltant: tractament de la permeabilitat
per a l'habilitació de la nau tèxtil de Viladomiu Vell

de l'Ana Ferrer i l'Adrián López

La proposta adopta una filosofia de deconstrucció selectiva per a revaloritzar i potenciar l'espai central, ocult entre les construccions i annexos adjacents. Es genera una nova permeabilitat que permet nous fluxos de persones, de la llum i de l'aire, i que aconsegueix superar els problemes d'adaptació a la normativa existent per a poder usar aquest espai.

Com a resultat, s'aconsegueix un espai habitable, equipat i adaptat a l'antiga indústria tèxtil amb una gran economia de mitjans. Es transforma l'àmbit industrial de la colònia en un collage permeable, possibilitant-hi nous usos, millorant-ne la relació amb la resta de la colònia i salvant-la d'una mort imminent.

Tota la documentació del projecte a UPCommons.