Sou a: Inici / Hemeroteca / El patrimoni fotogràfic de la UPC a un clic

El patrimoni fotogràfic de la UPC a un clic

Un recorregut per la memòria visual de la Universitat
El patrimoni fotogràfic de la UPC a un clic

Memòria Digital UPC és el nou portal que recull, difon i garanteix la preservació del patrimoni fotogràfic de la Universitat.
Més de 6.000 fotografies en 372 reportatges que mostren la vida acadèmica, social i cultural de la UPC.

El fons s'organitza en tres grans blocs:

• Vida UPC: fotos per tipus d’actes o activitats dins els grans àmbits funcionals de la Universitat.
  • Unitats acadèmiques i serveis: reportatges segons l’òrgan productor (Rectorat, centres docents, departaments i instituts, unitats d’administració i serveis, campus, Consell Social i entitats del grup UPC).
  • Exposicions virtuals

També pots buscar per activitat, autor del reportatge, data, persona o entitat, lloc i unitat a què pertany el reportatge.

Accedeix i explora! memoriadigital.upc.edu/

* A la portada:
Imatge del reportatge "Les Cabanyes 1978-1980"

Pere Riera: pensar con el cuerpo. Durante los cursos 1978/79/80 los estudiantes del primer curso de la ETSAV se refugiaron durante una noche en unas cabañas-prototipo proyectadas y construidas por ellos mismos en el bosque adyacente al edificio de la Escuela y en el marco de una experiencia pionera en el país que demostró la posibilidad y la conveniencia de implementar una asignatura proyectual desde el inicio de la carrera. Lo que empezó siendo una experiencia docente singular acabó convirtiéndose no sólo en una fiesta de Escuela y en un acontecimiento social para toda la comarca, sino en un ejemplo incorporado en los currículums docentes de todas las escuelas de Arquitectura. El relato y las imágenes de todo este proceso así como las bases que lo fundamentaron constituyen el argumento de la exposición.