Seminari Internacional: la Forma Urbana

02/12/2019

Convocatòria de presentació de resums de comunicacions

Ens complau anunciar que ja està oberta la convocatòria de resums per al IV Congrés ISUF-H

Forma Urbis i territoris metropolitans
Metròpolis en recomposició
Prospectives projectuals en el segle XXI

En el IV Congrés ISUF-H a celebrar a Barcelona el setembre del 2020, ens plantegem abordar les Claus per a la regeneració dels territoris contemporanis. Des d'una doble visió diacrònica i prospectiva, plantegem aprofundir en les aportacions sobre el coneixement de les formes urbanes i territorials i sobre els processos recents que han condicionat el seu estat actual. Es tracta doncs d'enfocar posicions i tesis que siguin útils per a la gestió de les transformacions urbanes i territorials que millorin la seva eficiència, posant la mirada en les realitats actuals de les metròpolis en recomposició.

Des del focus posat en les aproximacions morfologistes per a la comprensió i intervenció en els territoris actuals, plantejarem, com a eix temàtic del Congrés, una revisió des de la perspectiva històrica, de com aquelles han evolucionat i de quines són les posicions teòriques més rellevants que descriuen les territorialitats contemporànies. Per a això, les ponències del Congrés ­–que en són eixos temàtics– aportaran una visió retrospectiva i prospectiva sobre les "escoles" que major protagonisme han tingut en l'estudi de la forma urbis: britànica, francesa, holandesa, italiana i ibèrica.

Més informació a https://isuf-h.com/

Nos complace anunciar que ya está abierta la convocatoria de resúmenes para el IV Congreso ISUF-H

Forma Urbis y territorios metropolitanos
Metrópolis en recomposición
Prospectivas proyectuales en el siglo XXI

En el IV Congreso ISUF-H a celebrar en Barcelona en septiembre del 2020, nos planteamos abordar las claves para la regeneración de los territorios contemporáneos. Desde una doble visión diacrónica y prospectiva, planteamos profundizar en las aportaciones sobre el conocimiento de las formas urbanas y territoriales y sobre los procesos recientes que han condicionado su actual estado. Se trata pues de enfocar posiciones y tesis que sean útiles para la gestión de las transformaciones urbanas y territoriales que mejoren su eficiencia, poniendo la mirada en las realidades actuales de las metrópolis en recomposición.

Desde el foco puesto en las aproximaciones morfologístas para la comprensión e intervención en los territorios actuales, plantearemos, como eje temático del Congreso, una revisión desde la perspectiva histórica, de cómo aquellas han evolucionado y de cuáles son las posiciones teóricas más relevantes que describen las territorialidades contemporáneas. Para ello, las ponencias del Congreso –ejes temáticos del mismo– aportarán una visión retrospectiva y prospectiva sobre las “escuelas” que mayor protagonismo han tenido en el estudio de la forma urbis: británica, francesa, holandesa, italiana e ibérica.

Más información en https://isuf-h.com/