Sou a: Inici / Hemeroteca / Premis FAD 2020

Premis FAD 2020

Els projectes premiats de l'edició 2020 i la presència de l'ETSAV.
Premis FAD 2020

Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme
Premis FAD de Pensament i Crítica
Premis FAD Internacionals

28 juliol 2020_ Avui s'han donat a conèixer les obres premiades de la 62a edició dels Premis FAD.

El Premi FAD Arquitectura 2020 i el Premi d'Opinió Arquitectura 2020 és per als 79 habitatges amb protecció al Saló Central de Sant Boi de Llobregat, de Juan Herreros, Jens Richter, Mariona Benedito —professora del departament de Projectes Arquitectònics a l'ETSAV— i Martí Sanz. D'acord amb la valoració del jurat, «presenciem una acurada exploració tipològica del bloc aïllat d’habitatge, que incorpora patis i perforacions del volum per generar espai comunitari com a lloc de transició entre la gran escala d’una situació exterior encara en construcció i l’escala domèstica, humana i acollidora, dels habitatges» (vídeo).

El Premi FAD Interiorisme 2020
 és per a l'obra Run Run Run, Madrid, d'Andrés Jaque.

El Premi FAD Ciutat i Paisatge 2020 s'atorga a la remodelació de la Plaza de Mansilla Mayor, d'Iñigo Ocamica i Iñigo Tudanca, ambdós alumni del Màster en Arquitectura ETSAV. El jurat valora «la decisió estratègica del projecte d’ampliar l’abast de la intervenció fins a incloure-hi els llocs més significats de la vila [que] obliga a una austeritat de recursos i materials en perfecta consonància amb el lloc» (vídeo).

En aquesta categoria, el Premi d'Opinió Ciutat i Paisatge 2020 correspon a l'obra Escenografia d'Urgència a Olot, d'Eduard Callís —alumni ETSAV i professor a l'ETSAB—, Guillem Moliner i Quim Domene. Segons el jurat, es tracta d'una «intervenció que caracteritza i singularitza un espai perdut de la ciutat, convertint la consolidació d’una mitgera en una oportunitat per a l’espai públic. Es tracta d’una bona lectura del context urbà, que aposta per una materialitat connectada amb el lloc» (vídeo).

El Premi FAD Intervencions Efímeres 2020 és per a l'obra MAD X MAD (Madrid), d'Uriel Fogué, Eva Gil i Carlos Palacios.

L'obra guanyadora del Premi FAD Internacional és la Universidad Torcuato di Tella (Buenos Aires), de Josep Ferrando i David Recio.

El guanyador del Premi FAD Pensament i Crítica és el llibre Viagem ao invisível: espaço, experiência, representação, de Luís Santiago i Maria Rita Pais.

El jurat dels Premis FAD 2020 el composen l'Anna Ramos (presidenta), Atxu Amann, Cristina Bestraten, Tomás López, David Morros i Marc Aureli Santos. El jurat del Premi de Pensament i Crítica el composen l'Andrés Tavares (president), Carolina García-Estevez i Marc Longaron. El jurat del Premi Internacional el composen en Mario Corea (president), Miguel Roldán i Jelena Prokopljevic.

Des de l'ETSAV, felicitacions a totes les premiades i premiats!

[Més informació al web dels Premis FAD].