Sou a: Inici / Hemeroteca / Aniversari Félix Candela

Aniversari Félix Candela

Estudiantat de l'ETSAV participa en el concurs commemoratiu
Aniversari Félix Candela

Dos equips d'estudiantat de 4t curs d'arquitectura de l'ETSAV participen en el concurs internacional commemoratiu del 110è aniversari de l'arquitecte Félix Candela.

Per a la seva participació analitzen dues estructures molt conegudes internacionalment i que són exemples de 2 solucions que, després de 60 anys, segueixen sent una fita estructural que combina tecnologia, simplicitat constructiva i austeritat. Són els edificies de la planta embotelladora de Bacardí a Cuautitlán i el Restaurant Los Manantiales a Xochimilco.

Són dues estructures amb una geometria sencilla, però de gran complexitat de modelització. No va ser fàcil, en el seu moment, fer que els paraboloides coincidíssin amb exactitut amb la geometria definida per Candela, com tampoc ho va ser trobar les seccions de les interseccions entre les closques, amb l'ús, per primera vegada, de panells d'elements finits.

Restaurant "Los Manantiales

Planta embotelladora Bacardí